Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.26.04.04

Categorie:SuperWifi 2
  • August 31, 2026
  • 261 reacties
  • 7984 keer bekeken
Toon eerste bericht

261 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 24, 2026

Vandaag dag zeven en ja hoor twee van de drie sw 2 punten liggen er uit. En gek genoeg het punt op de zolder is wel online. Man man man wat is dit toch kansloos. Maar wel het volle pond betalen echt schandalen 

Ik heb sinds de update op de SW2 met enige regelmaat dat de verbinding “even” wegvalt op wifi maar ook met kabel aangesloten devices. Ook mijn Sonos300 speakers doen het niet meer, dat laatste schijnt een bekend probleem te zijn zegt Sonos.

zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?

situatie: alle SW2 punten zijn bekabeld (cat6) aangesloten. Factory reset is al geprobeerd.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 24, 2026

Ik heb sinds de update op de SW2 met enige regelmaat dat de verbinding “even” wegvalt op wifi maar ook met kabel aangesloten devices. Ook mijn Sonos300 speakers doen het niet meer, dat laatste schijnt een bekend probleem te zijn zegt Sonos.

situatie: alle SW2 punten zijn bekabeld (cat6) aangesloten. Factory reset is al geprobeerd.

Ja is bekend verschijnsel, misschien handig als KPN dit als hoofd topic vermeld.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 24, 2026

Ik ga me er verder niet meer druk om maken en de SW2 op de slaapkamer dient alleen maar voor ondersteuning van de omvormer.
Het Netwerk opnieuw starten lost de SW2 uitval wel weer op en de omvormer blijft ook zonder wifi wel werken en terugleveren.
Van KPN zijde zal er wel een oplossing komen. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 24, 2026

Ik ga me er verder niet meer druk om maken en de SW2 op de slaapkamer dient alleen maar voor ondersteuning van de omvormer.
Het Netwerk opnieuw starten lost de SW2 uitval wel weer op en de omvormer blijft ook zonder wifi wel werken en terugleveren.

Je omvormer communiceert dus niet met een p1 meter?

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 24, 2026

De Goodwe omvormer communiceert via de Goodwe app. 
de P1 meter (HomeWizard) registreert alleen stroom verbruik en teruglevering en gas verbruik via de HomeWizard app. De omvormer hier aan koppelen is mogelijk maar dat is niet gratis.

Volgende week donderdag zie ik wel verder. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 24, 2026

De Goodwe omvormer communiceert via de Goodwe app. 
de P1 meter (HomeWizard) registreert alleen stroom verbruik en teruglevering en gas verbruik via de HomeWizard app. De omvormer hier aan koppelen is mogelijk maar dat is niet gratis.

Volgende week donderdag zie ik wel verder. 

Aha ik snap het , ik zelf heb hier een sma omvormer, maar die heeft installateur hier toen gelukkig via utp kunnen aansluiten op de box 12.

En ja klopt wat je zegt mbt p1 meter. 

Ik zelf heb een AEG batterij ( sunpura) en die heeft wifi verbinding met box 12 net als de p1 meter.

Ik zelf heb wel abonnement voor energy plus.

• Deelnemer
  • September 24, 2026

Ja is bekend verschijnsel, misschien handig als KPN dit als hoofd topic vermeld.

Ja hier ook sinds de laatste SW2 update. Al mijn Sw2 punten zijn bedraad aangesloten en met regelmaat een hik van 5 a 10 seconden, heel irritant. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 25, 2026

Dat probleem had ik ook als ik de V12 gebruikte, tot nu toe als standalone configuratie niet meer.

Dat probleem had ik ook als ik de V12 gebruikte, tot nu toe als standalone configuratie niet meer.

Bedoel je de wifi van de v12 uitzetten en alleen de SW2’s aan?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 25, 2026

Nee, daar had ik ook dezelfde problemen mee. Maar gebruik, zoals al eens eerder aangegeven, geen KPN modem. Heb zelf een Fritzbox als modem er tussen zitten. De V12 ligt op de plank als reserve modem.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 25, 2026

​@supernova en ik heb het misschien al gevraagd, maar aangezien hier het geheugen begint te “verslijten” heb je de sw2 dan ook nog bedraad en draadloos? of alleen bedraad?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 25, 2026

​@supernova en ik heb het misschien al gevraagd, maar aangezien hier het geheugen begint te “verslijten” heb je de sw2 dan ook nog bedraad en draadloos? of alleen bedraad?

Alles is bedraad aangesloten… Rechtstreeks op de FritzBox.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 25, 2026

Hmm oke , 2 kan ik er bedraad aansluiten en de andere 3 zijn draadloos , zou ik nog moeten uitvogelen of dat gaat werken , want de sw2 punten kan je niet meer draadloos instellen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 25, 2026

Zojuist viel hier het internet eruit, DAB radio had in eens geen verbinding.

Kijk ik naar SW punt in keuken, die staat vrolijk blauw te knipperen,  vervolgens gekeken in de woonkamer en ja hoor ook die knippert vrolijk blauw.

Na een sec of 20 zijn sw2 punten de leds weer groen en begint DAB+ radio weer  te spelen.

Is dit weer een nieuwe feature binnen het KPN gebeuren?

Forum|alt.badge.img
  • September 25, 2026

Kijk ik naar SW punt in keuken, die staat vrolijk blauw te knipperen,  vervolgens gekeken in de woonkamer en ja hoor ook die knippert vrolijk blauw.

Na een sec of 20 zijn sw2 punten de leds weer groen en begint DAB+ radio weer  te spelen.

Gebeurd hier elke nacht op wisselende tijdstippen, zeer irritant.

• Deelnemer
  • September 25, 2026

Ik zit er over te denken om ook over te stappen naar een FritzBox. Mijn vraag is : hoe update je dan de SW2 punten’? Ik neem aan dat je namelijk de KPN app niet meer kan gebruiken als je overstapt van een ExperiaBox naar een Fritz. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 25, 2026

Gebeurd hier elke nacht op wisselende tijdstippen, zeer irritant.

Probleem had ik ook met de V12 er tussen, nu geen last meer van. Alles lijkt wel gerelateerd aan de V12

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 25, 2026

Ik zit er over te denken om ook over te stappen naar een FritzBox. Mijn vraag is : hoe update je dan de SW2 punten’? Ik neem aan dat je namelijk de KPN app niet meer kan gebruiken als je overstapt van een ExperiaBox naar een Fritz. 

Die kan je gewoon via Internet update, dat heb ik ook gedaan,  in de GUI ziet hij gewoon dat er een update is. Dus dat is geen probleem. 

• Nieuwkomer
  • September 25, 2026

Ook ik heb hier problemen mee sinds de update op de SW2 wifi verbinding verzwakt of valt weg en komt weer terug en de helft an mijn SONOS speakers vallen uit. Zojuist met de Sonos gebeld en ook zij gaven aan dat dit een bekend probleem is. Zeer vervelend als je een film op TV kijkt en t geluid valt weg. Zojuist met KPN gebeld en zij verwijzen me naar dit forum en kunnen mij niet telefonisch helpen. Mocht iemand een goede work-a-Round weten of beter nog de oplossing weten dan hoor ik het graag.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 25, 2026

Heb geen Sonos speakers, dus met dat probleem ben ik niet bekend, maar had wel last van wegvallen van de Wifi verbinding, daar heb ik nu dus geen last meer van tot nu toe.

• Nieuwkomer
  • September 25, 2026

Aha dank je wel Supernova. Ik wacht nog even of de KPN hierop gaat reageren anders wordt het toch overstappen naar andere provider. Tis dan wat het is.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 25, 2026

Of een eigen modem met Wifi AP’s plaatsen. Dat is een andere oplossing en heb je het in eigen hand om te updaten.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 25, 2026

Of een eigen modem met Wifi AP’s plaatsen. Dat is een andere oplossing en heb je het in eigen hand om te updaten. Of de V12 blijven gebruiken en daar de Wifi van uitzetten en andere Wifi AP’s er achter zetten.

• Nieuwkomer
  • September 25, 2026

Wahahaha dat wordt mij te technisch  eigen modem en wifi AP’s bedoel je daar de versterkers mee.? en ik heb juist al de V14 wat een zeer goede modem is.