Skip to main content
Antwoord

SuperWifi 2 werkt niet, rood lampje

• September 13, 2025
  • 3 reacties
  • 69 keer bekeken

Hallo

Sinds de installatie van mijn SuperWifi 2 ervaar ik problemen. Ik heb de video-tutorial gevolgd, maar het werkt totaal niet. Het lampje blijft constant rood branden, ook wanneer ik het punt direct naast de modem plaats (bereik kan dus niet het probleem zijn).

Ik heb het apparaat al drie keer volledig gereset, maar dit helpt niet: er komt geen verbinding tot stand. Daarnaast zie ik dat sinds ik de SuperWifi 2 heb gehuurd, er opeens een “aansluitdatum vanaf 15 september” (zie foto) werkt het daarom niet?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@nedz. Welkom op de KPN Community! Goed dat je hebt gekozen voor een SuperWifi punt om je Wifi in huis te verbeteren. Nu moet ie alleen nog gaan werken. 

Je hoeft niet te wachten tot de aansluitdatum met het gebruiken van de versterker. Dat kan gelijk vanaf het moment dat je 'm in huis hebt. Wel raar dat ie maar een rood lampje blijft weergeven, ook na resets. 

Dan raad ik je aan om ook je Experia Box een reset te geven samen met de SuperWifi. Je kunt dan het beste de stappen van een schone installatie volgen die je hieronder vindt. 

Laat maar weten of het inmiddels gelukt is!

3 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 13, 2025

Heb je de superwifi wel minstens een half uur via ethernet aangesloten gehad?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 16, 2025

Heb je de superwifi wel minstens een half uur via ethernet aangesloten gehad?

Hebben deze stappen nog geholpen ​@nedz?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 16, 2025

Hoi ​@nedz. Welkom op de KPN Community! Goed dat je hebt gekozen voor een SuperWifi punt om je Wifi in huis te verbeteren. Nu moet ie alleen nog gaan werken. 

Je hoeft niet te wachten tot de aansluitdatum met het gebruiken van de versterker. Dat kan gelijk vanaf het moment dat je 'm in huis hebt. Wel raar dat ie maar een rood lampje blijft weergeven, ook na resets. 

Dan raad ik je aan om ook je Experia Box een reset te geven samen met de SuperWifi. Je kunt dan het beste de stappen van een schone installatie volgen die je hieronder vindt. 

Laat maar weten of het inmiddels gelukt is!