Skip to main content
Antwoord

SuperWifi blijft paars

• May 30, 2025
  • 5 reacties
  • 93 keer bekeken

Ik heb beide superwifi punten gereset, maar deze blijven nu paars branden. al meerdere keren het hele proces doorlopen en van alles uitgeprobeerd, bedraad en niet bedraad, maar niets helpt

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi Hans en Rik, ik leen dit antwoord even van mijn collega:

Als het lampje paars blijft, ook op de kabel, dan kan het SuperWifi punt niet de juiste configuratie binnenhalen. Dan kun je het beste je Experia Box (ook) een reset geven, want die geeft blijkbaar dit niet door aan je Wifi punten. 

Zou je eens stap voor stap de instructie van een schone installatie willen proberen? Dan ben ik benieuwd of het daarna beter gaat. 

Mocht je daarna problemen houden, dan is het het beste om contact te leggen met onze telefonische helpdesk. Zij kunnen je verder helpen hiermee. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

5 reacties

• Nieuwkomer
  • May 30, 2025

Klopt, bij mij hetzelfde probleem. In eerste instantie bleven de wifi versterkers groen knipperen. Alle stappen geprobeerd, zoals op dit forum aangegeven. Resultaat is een paars lampje. Blijkbaar lukt het configureren dus niet. Zowel bedraad als onbedraad. Wat is hier aan de hand? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Als het lampje paars blijft, ook op de kabel, dan kan het SuperWifi punt niet de juiste configuratie binnenhalen. Dan kun je het beste je Experia Box (ook) een reset geven, want die geeft blijkbaar dit niet door aan je Wifi punten. 

Zou je eens stap voor stap de instructie van een schone installatie willen proberen? Dan ben ik benieuwd of het daarna beter gaat. 

Mocht je daarna problemen houden, dan is het het beste om contact te leggen met onze telefonische helpdesk. Zij kunnen je verder helpen hiermee. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

• Nieuwkomer
  • September 22, 2025

Hoi,

Ik ervaar ook hetzelfde fenomeen. Met dit gegeven werkwijze zal ik al mijn persoonlijke instellingen verliezen onder andere netwerken, wachtwoorden, extra veiligheids opties enz. Daarom vind ik dit geen fatsoenlijke oplossing. Is er geen andere manier? Of, moeten we in plaats hiervan misschien een nieuwe product aanvragen?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Orris, ik zou eerst een herstart van alles individueel proberen maar anders kom je er toch op uit dat een reset nodig gaat zijn

• Nieuwkomer
  • September 22, 2025

Hoi ​@Thomas van KPN en iedereen,

Reset en opnieuw koppelen van superwifi punt was de oplossing in mijn geval.

Wel een keer de reset knop iets te lang ingedrukt, toen ging die weer paars knipperen. Nog een keer reset, maar dit keer loslaten bij rood licht en dan 2 seconden op sync knop op wifipunt heeft uiteindelijk geleid tot stabiele groen. 

Dank voor je support!

GroetjesÂ