Skip to main content
Vraag

SuperWifi configureren: KPN App geeft aan dat ik niet verbonden ben met mijn thuisnetwerk

• March 24, 2026
  • 5 reacties
  • 57 keer bekeken

Robbietobbie
Helper
Forum|alt.badge.img

Nadat ik vanmiddag het hele Wifi netwerk (Box 12 KPN als router en 3 super wifi punten, bedraad) opnieuw heb opgezet (alle punten gereset naar factory default eerst), was het me eindelijk gelukt om het mesh netwerk min of meer werkend te krijgen ( min of meer omdat het overspringen van het ene punt naar het punt met een betere ontvangst (nu juist de bedoeling van Mesh) nog steeds prut is met deze KPN hardware). Onderstaande info uit de browser admin console laat dit zien.

Echter weet nu mijn KPN App op mijn telefoon mij doodleuk te melden dat ik niet verbonden ben met mijn eigen wifi netwerk. Als ik hierop zoek, zie ik dat dit wel vaker voorkomt. Wat moet ik hiermee en wie kan dit voor mij oplossen? Ben er wel een beetje klaar mee, dat geneuzel met deze Mickey Mouse hardware (spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn Netgear Orbi Mesh niet heb overgezet naar nieuwe Orbi hardware). Maar omdat ik nu eenmaal zo dom ben geweest die "super wifi" te kopen in plaats van te huren, hoop ik wel dat er iemand hier (KPN medewerker liefst) mijn situatie neer kan leggen bij de juiste technische afdeling om dit op te lossen?

5 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat vreemd Robbie. Draai je op het apparaat waar je de app op draait niet toevallig iets van een VPN of een adblocker of iets dergelijks? 

Robbietobbie
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • March 27, 2026

Zeker niet. Op mijn browser wel, maar daarop krijg ik wel de juiste info te zien. 

Robbietobbie
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • March 27, 2026

En MijnKPN app toestemming gegeven tot mijn exacte locatie helpt ook niks. Alles werkte tot ik netwerk opnieuw moest laten opstarten. De browser versie is nu 100% correct, de mijn kpn app blijft mij doodleuk melden dat ik niet verbonden ben met mijn wifi netwerk. 

Robbietobbie
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • March 27, 2026

Ook Cache leegmaken app en data verwijderen en opnieuw inloggen en aanmelden helpt niet. Laat maar zitten, ik geef het op. Dit kost me veel teveel tijd. Ik gebruik wel de directe inlog via een browser. App werkte sowieso nooit correct qua weergeven Topologie. Dus sluit deze melding maar, zonder oplossing. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 28, 2026

Het enige wat gaat helpen om het werkende te krijgen is je modem een hard reset te geven.

Dus via paperclip .

Ik heb zelfde euvel jaartje geleden ook gehad en monteur van kpn erbij gehaald en goede man heeft dat toen zo opgelost.En omdat er bleek de 1 sw2 punt de geest had gegeven kreeg ik een gratis omruiling en monteur was gratis.

Het is een klote werkje maar alles een hard reset geven tot dat echt alles in fabriek stand staat.

Dan via utp kabel icm laptop inloggen op je modem en dan je wifi netwerk naam en wachtwoord weer veranderen zoals je die zelf hebt aangemaakt, want volgens mij heb je dat laatste gedaan en daar gaat het dus soms mis