Skip to main content
Vraag

SuperWifi punt blijft paars branden

• August 14, 2026
  • 33 reacties
  • 284 keer bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

Ga ik doen

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 18, 2026

Het is mij echt een raadsel waarom er in dit geval over ssid's en kanalen wordt gepraat. En uitlezen van schotels is al helemaal niet aan de orde in dit stadium. Maar ondanks dat hoop ik dat het goed komt.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

Het is mij echt een raadsel waarom er in dit geval over ssid's en kanalen wordt gepraat. En uitlezen van schotels is al helemaal niet aan de orde in dit stadium. Maar ondanks dat hoop ik dat het goed komt.

Nou omdat ts slecht ontvangst ervaart met zijn sw2 punten, en ergens gaat het dus niet goed.

Ik probeer de goede persoon naar eer en geweten te helpen, maar het kan uiteraard zijn dat je kennis beter is , niks mis mee,  en als dat zo is gelopen persoon in kwestie dan even verder 

En verder wat ik beschreef heeft 1,5 / 2 jaar geleden de helpdesk uitgevoerd, maar pas met monteur goed gekomen en heeft mij toen een en ander uitgelegd.

Maar be my guest

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Eerst even een paar dingen rechtzetten:

• De Experia Box V10 kan prima draadloos verbinden met de SuperWifi's, zolang de wifi op de V10 aanstaat
  • Op VDSL kan je ook prima een Box 12 gebruiken, maar als je nu een ander modem zoals de V10 hebt, wordt ‘ie daar niet voor omgeruild omdat ook dit een prima en daarom veelgebruikt modem is

Volgens mij lees ik dat het inmiddels wel gelukt is om het SuperWifi punt dat op paars bleef hangen weer op groen te krijgen. Dat scheelt. Het zou wel kunnen dat er een verbindingsissue onderling is tussen de SuperWifi's (paired not synced) óf dat je telefoon mogelijk toch voor een ander wifipunt kiest. Het geeft niet dat je er niet super bedreven in bent. Je kunt ook de MijnKPN app gebruiken voor hulp hierbij.

Als je de MijnKPN app opent, en dan gaat naar Mijn Wifinetwerk > Apparaten (bovenaan), wat voor label wordt er daar gegeven aan de SuperWifi punten?

• Auteur
  • Topper
  • August 20, 2026

In de lijst van mijn apparaten heeft het de naam SWP2-8FAE8F

Inmiddels heb ik het 2e punt uitgezet. Het 1e punt staat nog bij het modem aan de kabel.

• Auteur
  • Topper
  • August 20, 2026

Maar wat ik wel heel raar vind…

In de lijst staat ook een 'device-21' en die zit op dezelfde ethernetpoort als de 1e versterker…

Hoe kan dat? Er zit maar 1 kabel in die poort en die gaat naar de versterker..

• Auteur
  • Topper
  • August 20, 2026

In de lijst staat ook een 'device-21' en die zit op dezelfde ethernetpoort als de 1e versterker…

Nadat ik de datakabel van het 1e punt verwijderd heb, zijn de versterker en 'device-21' uit de lijst.

Volgens mij zit daar een dingetje....

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2026

Nadat ik de datakabel van het 1e punt verwijderd heb, zijn de versterker en 'device-21' uit de lijst.

Volgens mij zit daar een dingetje....

Nu heb ik de het 1e punt draadloos verbining laten maken met het modem. Dat is gelukt. Alle lapmjes op het modem en het 1e punt groen. Er staat in mijn apparaten lijst nu 1 versterker.

Met mijn telefoon heb ik verbinding gemaskt met het 1e punt doir het wachtwoord in te typen van dat 1e punt. Mijn telefoon staat niet meer in de lijst van mijn apparaten,  dus zijn het modem en 1e versterker nu 2 aparte wifi punten en moet ik voor andere apparaten kiezen met welk punt ik verbinding wil maken.

Kortom, het is niet 1 geheel wifi netwerk, maar er is wel signaal waar het eerst bijna niet was..

Is dit de normale manier?