Skip to main content
Antwoord

SuperWifi punt werkt alleen op 2.4 Ghz, melding in app over detectie van openbare radarsignalen

• January 9, 2025
  • 1 reactie
  • 61 keer bekeken

Ik heb momenteel 4 superwifi's. Drie werken gewoon goed, maar bij 1 brand het oranje lampje. Tijdens installatie is al duidelijk dat het bereik wel goed is (staat ook maar een meter of 5 van het modem). Via de app krijg ik de melding  Je verbinding is trager omdat de superwifipunt overgeschakeld is naarde 2.4 band. De 5 ghz band kan vanwege wettelijke regelementen tijdelijk worden uitgeschakeld bij decectie van openbare radarsignalen 

Ik had al wat gelezen over het aanpassen van de bandbreedte, maar ik zie de superwifi's niet in mijn laptop naar voren komen om aan te passen. 

Hiernaast doen de andere superwifi's het wel gewoon goed en staan op groen. 

Waarom dan bij deze een oranje lampje

Beste antwoord door Denise van KPN

Een continu brandend oranje lampje geeft aan dat de verbinding met een ander wifipunt niet ideaal is. Het kan dan wel goed werken, maar waarschijnlijk zou het nog beter werken als je de SuperWifi ergens anders neerzet. Ik zou je daarom aanraden om het installatieproces nog eens te doorlopen, ​@Wouter B.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 13, 2025

Een continu brandend oranje lampje geeft aan dat de verbinding met een ander wifipunt niet ideaal is. Het kan dan wel goed werken, maar waarschijnlijk zou het nog beter werken als je de SuperWifi ergens anders neerzet. Ik zou je daarom aanraden om het installatieproces nog eens te doorlopen, ​@Wouter B.