Skip to main content
Antwoord

Superwifi punten werken niet meer na update

• May 19, 2025
  • 7 reacties
  • 150 keer bekeken

Super wifi punten werken niet meer na update alle stappen uit de kennisbank doorlopen maar niks helpt. Graag iemand langs sturen die dit probleem kan oplossen

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Ymel ,

Heb je soms de witte SuperWiFi 1 punten?

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan (toch weer opnieuw) de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• Topper
  • May 20, 2025

@Ymel 

Ik heb hetzelfde probleem en ook al een vraag gesteld. Tot nu toe nog geen reactie van KPN.
Zie 

Het lijkt er op dat de SW1 gewoon niet meer werken na de recente update van de Box 12.

De SW1 gaven de laatste weken sowieso al veel problemen en ook heb ik alle stappen geprobeerd.

Ik hoop dat KPN reageert en oplost in jouw situatie

• Nieuwkomer
  • May 20, 2025

Hi,

Ik heb hetzelfde probleem, afgelopen vrijdag met de klantenservice van KPN gebeld (via chatbot vragen om een medewerker te spreken).

hier vertelden ze dat het een vaker voorkomend probleem is met SW1 en komen dan ook met een oplossing.

• Topper
  • May 20, 2025

@SndrB ben wel benieuwd wat de oplossing is en hoe lang dit gaat duren... Heb nu 3 SW die niet werken en pubers die elke keer klagen dat de WiFi niet werkt...

• Nieuwkomer
  • May 20, 2025

@schol662 zelfde hier (- pubers). 3x een SW1 en klantenservice gaat ze kosteloos vervangen voor 3x SW2. Moet wel de SW1 punten terugsturen voor onderzoek.

Vandaag wel de retourbox binnen gekregen, alleen nog geen bevestiging wanneer ik de SW2 kan verwachten.

• Topper
  • May 20, 2025

@SndrB dan ga ik dat ook proberen te regelen. Bedankt voor je reactie 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • May 20, 2025

@schol662 zelfde hier (- pubers). 3x een SW1 en klantenservice gaat ze kosteloos vervangen voor 3x SW2. Moet wel de SW1 punten terugsturen voor onderzoek.

Vandaag wel de retourbox binnen gekregen, alleen nog geen bevestiging wanneer ik de SW2 kan verwachten.

Dan loopt het proces en dan zal SW2 ook snel arriveren denk ik. Wel een goede les in geduld voor de klagende pubers die zich moeten realiseren dan niet alles maakbaar is in het leven. Soms lopen dingen nu eenmaal niet helemaal zoals bedacht 😁

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 20, 2025

Hallo ​@Ymel ,

Heb je soms de witte SuperWiFi 1 punten?

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan (toch weer opnieuw) de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie