Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi werkt niet meer goed na update

• February 23, 2026
  • 8 reacties
  • 69 keer bekeken

Ik herken dit probleem ik heb nu al 3x alles gereset. En merk dat op de superWifi geen apparaten worden geregistreerd. Ik had ook geen problemen voor de update. 

Ik word er echt moe van. Het kost me erg veel tijd. Constant alles los maken wachten en dan hopen na verplaatsen dat het goed gaat, niet dus. 

Dit is idd echt slecht. En ben ik ook niet gewend van KPN. Inmiddels betaal ik behoorlijk wat voor mijn abonnement en moet zelf bijna een techneut zijn om dit te snappen. 

Ik ga het nog een x proberen en anders ga ik echt overstappen naar een andere provider. Want ik merk dat het SuperWifi niet meer zo exclusief is als een aantal jaar geleden.

@Frustratie ​@superwifi 2.4ghz ​@Update 

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

Beste antwoord door Joep1965

De topologie is waar je zojuist een foto van plaatst. Die klopt momenteel niet echt. Belangrijkste is of je wel of geen wifi hebt.

8 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 25, 2026

Goedemorgen ​@Franceshh , welkom hier op onze Community en bedankt ook voor jouw bericht, al is de aanleiding natuurlijk minder :(

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een update er voor zorgt dat je hier zoveel tijd aan kwijt bent dus ik begrijp je onvrede. Maar goed dat je daar ook via deze weg melding van maakt want wij denken graag met je mee!

Ik ga het nog een x proberen en anders ga ik echt overstappen naar een andere provider. Want ik merk dat het SuperWifi niet meer zo exclusief is als een aantal jaar geleden.

Wat is op dit moment de stand van zaken, is het uiteindelijk gelukt om alles weer werkend te krijgen? Wat ik je aan kan raden (mocht je dat nog niet hebben gedaan) is om de Superwifi punten eens een zogenaamde schone installatie te geven. Hoe je dat doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank over de Superwifi. Ik besef me dat dit een enigszins tijdrovende klus kan zijn maar vaak is dit wel de oplossing wanneer iemand problemen ervaart. Hopelijk wil je daar nog naar kijken en het een kans geven 🙏🏻

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 26, 2026

Ook ik wordt er spuugzat van.

Na iedere update kan ik weer een aantal superwifi punten opnieuw installeren. 

Hier zit ik echt niet op te wachten

Al heel lang (minstens 30 jaar) klant, maar als dit zo door gaat moet ik ms maar s naar een andere provider op zoek gaan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 26, 2026

Goedemorgen ​@Franceshh , welkom hier op onze Community en bedankt ook voor jouw bericht, al is de aanleiding natuurlijk minder :(

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een update er voor zorgt dat je hier zoveel tijd aan kwijt bent dus ik begrijp je onvrede. Maar goed dat je daar ook via deze weg melding van maakt want wij denken graag met je mee!

Wat is op dit moment de stand van zaken, is het uiteindelijk gelukt om alles weer werkend te krijgen? Wat ik je aan kan raden (mocht je dat nog niet hebben gedaan) is om de Superwifi punten eens een zogenaamde schone installatie te geven. Hoe je dat doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank over de Superwifi. Ik besef me dat dit een enigszins tijdrovende klus kan zijn maar vaak is dit wel de oplossing wanneer iemand problemen ervaart. Hopelijk wil je daar nog naar kijken en het een kans geven 🙏🏻

na dik 2 uur en heel veel frustratie verder lijkt de wifi weer te werken. Maar het liep niet lekker. 

1. Info gevolgd zoals hierboven, maar een superwifi kreeg ik niet in fabrieksinstellingen. Nadat ik de router had gereset, was ik heel mijn wifi kwijt. 

pas toen ik op de expwria box 10 het knopje wifi indrukte had ik weer wifi.

een superpunt bleef moeilijk doen, die heb ik met WPS gekoppeld.

Ik krijg de 3e superwifi niet in mijn wifi overzicht te zien. Hij is wel groen maar weer niet of de divises kunnen switchen. 

Ik hoop dat alles morgen shet "gewoon" doet. Ik ben t echt zat. Voor bijna 100 euro geen goede Wifi. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 26, 2026

Maar heb je nou geen goed wifi of staat het niet goed vermeld in de topologie? Het gebeurt regelmatig dat de topologie niet klopt maar dat de SuperWiFi's het gewoon doen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 26, 2026

Wat is topologie? Mijn 2 swstaan er in maar 3e niet. 2e foto staat versterker en wifibridge. Waar is nr 3?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 26, 2026

De topologie is waar je zojuist een foto van plaatst. Die klopt momenteel niet echt. Belangrijkste is of je wel of geen wifi hebt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 26, 2026

Ik heb wifi, maar alles lijkt via de router te lopen. Ik weet nu nietmeer wat ik verder moet doen.

Ik heb dus op mijn werkkamer een zwaksignaal. Voor de update alles goed. Nu echt drama.

Kpn zou op afstand de superwifi moeten herstellen en correct laten werken. Dat zou een ridder op t witte paard zijn.

KPN do your magic en regel mijn superwifi. Ik kan t dus niet.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 26, 2026

Ik ben ook maar eens gaan kijken. Er klopt helemaal niets van. Ik geef het op!! Wifi doet het en dat is het belangrijkste.