Skip to main content
Vraag

SuperWifi wordt gezien als modem en werkt ook niet zonder kabel

• April 9, 2026
  • 3 reacties
  • 55 keer bekeken

Vandaag zijn mijn modem en SuperWifi 2 geactiveerd en aangesloten. Het viel mij op dat wanneer alleen het modem aanstaat, het netwerk niet wordt herkend in de KPN-app. (Er is dan wel gewoon een wifi-verbinding.)

Zodra ik de SuperWifi met kabel koppel aan de modem, geeft de KPN-app aan dat er verbinding is. Echter meldt de app dat mijn SuperWifi functioneert als modem, de superwifi werkt vervolgens ook niet zonder kabel.

is het normaal dat hij hem aanduidt als modem?

meerdere resetten van zowel de modem als superwifi leveren niks op

3 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 12, 2026

Nee zoals het wordt weer gegeven klopt er niks van.

Hoe heb jij je modem gereset? 

Want als hard reset (paperclip of bijv sate prikker)  nog geen verandering geeft dan helpdesk bellen , apart trouwens dat je na 2 dagen hier nog geen reactie hebt mogen ontvangen 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 12, 2026

Ik heb inmiddels meerdere keren een harde reset uitgevoerd op zowel het modem als de SuperWifi. Helaas blijft het probleem zich voordoen zodra ik de SuperWifi bedraad aansluit op het modem.

Daarnaast ontvangt het modem geen updates en draait het nog steeds op verouderde software. Naar mijn idee ligt daar de oorzaak van het probleem. Wanneer ik alleen het modem aansluit, werkt het internet wel, maar geeft de MijnKPN-app aan dat er geen verbinding is of dat er geen modem wordt gedetecteerd.

Ondertussen heb ik drie keer telefonisch contact gehad met de klantenservice. Daarbij kreeg ik telkens een ander verhaal: de ene medewerker gaf aan dat het normaal is dat de SuperWifi als master fungeert, terwijl een andere aangaf dat dit juist zeer ongebruikelijk is. Tot op heden is er geen oplossing geboden.

Vanuit KPN is geprobeerd het modem op afstand te voorzien van een update, maar dit is helaas niet gelukt. Daarnaast is geadviseerd om alles opnieuw te resetten en op te starten, inclusief de glasvezelaansluiting. Ook dit heeft niet tot een oplossing geleid; het probleem blijft ongewijzigd.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 12, 2026

Dat je de oude software nog hebt op je v12 dat wist ik niet en ja daar ligt het probleem.

Iedere v12 krijgt nieuwe software en als ervaringsdeskundige kan ik dat zeggen,want v12 van vrienden van me die via mp een v12 hebben daar staat ook de laatste kpn software op .

Dus gewoon weer bellen en hopen dat je iemand aan de lijn krijgt die het gewoon oplost.

En misschien ondanks er is aangegeven dat moderators hier geen helpdesk zijn het voor je willen oppakkenÂ