Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi wordt rood nadat ik de netwerkkabel er uit haal

• August 14, 2025
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Cvandervern
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Hallo

Probeer een wifi versterker aan te sluiten maar nadat hij met een ethernetkabel op groen is gesprongen en ik een half uur wacht en daarna de kabel eruit haal blijft hij op rood hij maakt geen verbinding.

Heb nog eeĀ  wifi versterker gekregen en daarbij is het wel gelukt

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@CvandervernĀ . Welkom hier.

Ik ben even benieuw hoe lang je de SW aangesloten laat? Het is wenselijk om de SW aan te sluiten. Een reset te doen en dan minstens een half uur te wachten voordat je 'm loskoppelt.

Ik hoop dat dit voor verbetering zorgt, zo niet laat het weten.

6 reacties

Cvandervern
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 14, 2025

.

• August 14, 2025

Meestal duidt dat erop dat hij te ver van de (Experia) Box of de andere Wi-Fi versterker staat. Het draadloze onderlinge verbindingssignaal (backhaul) is dan niet sterk genoeg om verbinding te maken. Welk modem heb je en welke Wi-Fi-versterkers?Ā 

Cvandervern
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 14, 2025

Nee het is stap 2 wat niet lukt. Het bakje staat dan nog naast de modem. Ze moeten dan eerst draadloos contact met elkaar maken maar daarbij blijft hij op rood.

Modem is Experia Box v10A

Superwifi 2 van die zwarte rode bakjes

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 14, 2025

Beste ​@CvandervernĀ als de SW#2 rood gaat branden als je de kabel er uit trekt helpt het vaak de modem even te herstarten en dan komt een poosje later de SW#2 ook op stoom met een stabiel groen lampje.

Succes

Cvandervern
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 14, 2025

Ook al geprobeerd blijft rood daarna

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 15, 2025

Hoi ​@CvandervernĀ . Welkom hier.

Ik ben even benieuw hoe lang je de SW aangesloten laat? Het is wenselijk om de SW aan te sluiten. Een reset te doen en dan minstens een half uur te wachten voordat je 'm loskoppelt.

Ik hoop dat dit voor verbetering zorgt, zo niet laat het weten.