Skip to main content
Vraag

SuperWifipunten 2 vallen wekelijks uit

• July 19, 2026
  • 4 reacties
  • 65 keer bekeken

Elke week vallen mijn 2 super wifipunten (super wifi 2 zwart) uit. Ze zijn dan offline en zenden geen signaal meer uit.  Ik herstart dan de modem (box 12) en dan is het weer goed. Beide wifi punten zijn bekabeld aangesloten.

Wat kan ik doen om dit wekelijkse ritueel te stoppen?

4 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Renze-058, welkom op onze community. Wat balen dat je superwifi punten zo wegvallen! Welke software heb je op je SuperWifi punten? En je Box12? Zitten ze direct op je Box12 of zit er nog iets van een switch tussen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 21, 2026

Hallo Thomas, ik maak geen gebruik van switch. Beiden superwifi's zitten direct aangesloten op box 12.

Beide wifipunten hebben software: SW2.c.25.05.08 en de box 12: V12.c.25.08.16.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Duidelijk, en de lampjes? Zijn die nog wel aan op de Superwifi punten? Dit klinkt als het “Paired not Synced” issue.
Dit wil zeggen dat het SuperWifi punt wel verbonden is met je box12, maar niet gesynchroniseerd. Waardoor het modem de sturing kwijt is. Het SuperWifi punt werkt dan nog wel, maar de mesh eigenlijk niet meer. Dus apparaten gaan dan niet, of moeilijker switchen van en naar dat SuperWifi punt.

Herstart thuisnetwerk (vanuit de webinterface: Instellingen > Systeem) over het algemeen voldoende, maar het kan wel terugkomen. We zijn druk bezig dit met een update op te lossen.

Als het lampje groen knippert of rood is:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 22, 2026

Ik heb datgeen wat je hebt voorgesteld uitgevoerd. Stond ook een update (V12.C.26.04.00) klaar voor de Box 12, deze gelijk uitgevoerd. We gaan de komende dagen kijken of dit het oplost. Voor nu bedankt.