Skip to main content
Beantwoord

SW1 gaat naar rood bij nieuwe verbinding met iPhone

  • March 20, 2025
  • 8 reacties
  • 80 keer bekeken

Leen59
Wijsgeer

Ik heb dit meermaals geconstateerd. Je ziet dan ook dat de SW1 opnieuw verbinding maakt met het thuisnetwerk (duurt ongeveer 1 minuut).Ook dit is sinds de update van box12. Ik heb inmiddels 3x een schone installatie gedaan, maar de problemen blijven. Jammer dat het zolang duurt voordat er een echte oplossing komt.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Leen59. Erg lastig dat je SuperWifi versterker sinds de update zijn eigen leven leidt. En goed dat je al een schone installatie hebt gedaan, maar dat mocht dus niet baten. Dan heb ik nog wel wat tips voor je om de SuperWifi weer in het gareel te krijgen. 

Controleer allereerst of de Wifi instellingen overeen komen tussen de SuperWifi en je modem. In het kennisbankartikel hieronder is stapsgewijs uitgelegd wat je dient te controleren in het modem, maar check ook de instellingen op je SuperWifi punt. Als je klikt op link, kom je meteen bij de juiste paragraaf uit.

Ook heb ik nog een ander artikel wat ook kan helpen bij het verhelpen van de problemen die zijn ontstaan na de update.

Hopelijk kom je er zo uit en anders hoor ik graag of je nog ergens tegenaan loopt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • Auteur
  • March 20, 2025

Ter aanvulling, die iPhone is niet het grootste probleem, maar via dezelfde SW loopt ook een Citrix verbinding (bedraad) voor werk die dus ook wegvalt. Het is dus elke dag weer een hoop gedoe met opnieuw inloggen etc. Bijna onwerkbaar op deze manier.


Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 21, 2025

Hoi ​@Leen59. Erg lastig dat je SuperWifi versterker sinds de update zijn eigen leven leidt. En goed dat je al een schone installatie hebt gedaan, maar dat mocht dus niet baten. Dan heb ik nog wel wat tips voor je om de SuperWifi weer in het gareel te krijgen. 

Controleer allereerst of de Wifi instellingen overeen komen tussen de SuperWifi en je modem. In het kennisbankartikel hieronder is stapsgewijs uitgelegd wat je dient te controleren in het modem, maar check ook de instellingen op je SuperWifi punt. Als je klikt op link, kom je meteen bij de juiste paragraaf uit.

Ook heb ik nog een ander artikel wat ook kan helpen bij het verhelpen van de problemen die zijn ontstaan na de update.

Hopelijk kom je er zo uit en anders hoor ik graag of je nog ergens tegenaan loopt!


Leen59
Wijsgeer
  • Auteur
  • March 21, 2025

Ik heb inmiddels zo’n beetje alles geprobeerd wat er in de community is te vinden, zonder resultaat. Ik heb ook nog niemand gehoord die na een belafspraak een blijvende oplossing heeft gehad. Het ziet er naar uit dat we op een nieuwe update moeten wachten.


Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Jammer dat het niet gelukt is. Kun je misschien nog aangeven wat je zoals geprobeerd hebt met eventueel screenshots erbij? Dan kunnen we kijken of daar nog iets aan te veranderen valt. 

Via een terugbelafspraak kan er wel een storingsformulier voor je worden ingevuld. Dat formulier gaat naar een speciaal team en die bellen je dan binnen 5 werkdagen terug. Dat is zeker het proberen waard. Ik weet niet op welke termijn er een nieuwe update verwacht kan worden, maar tot die tijd kan het echt wel verbeterd worden. 

Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 


Leen59
Wijsgeer
  • Auteur
  • March 27, 2025

Nogmaals een schone installatie gedaan, alles staat ingesteld zoals aangegeven. SW’s hebben op zich uitstekende verbinding met elkaar, draadloos allemaal 1Gbit up en down, maar zodra ik van ap wissel SW gelijk weer op rood en maakt opnieuw verbinding met het thuisnetwerk met als gevolg geen verbinding meer op de PC. Is echt onwerkbaar voor thuiswerken.

Wat maakt het verschil tussen een belafspraak en alle informatie die op het forum en de kennisbank te vinden is?


Leen59
Wijsgeer
  • Auteur
  • March 29, 2025

Vandaag 2 nieuwe SW2 (huur) geïnstalleerd ter vervanging van de SW1, dat blijkt de oplossing. Mesh werkt nu naadloos zonder verstoring van de SW. 

Gaat KPN de kosten compenseren?


Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik ben blij dat je het hebt kunnen oplossen voor je thuissituatie met SuperWIfi 2 punten. Het is ook wat waard dat je weer ongestoord kunt internetten en er niet naar om hoeft te kijken.

De reden dat ik je in mijn vorige bericht een terugbelafspraak aanraadde, was zodat er een storingsformulier voor je ingevuld kon worden. Dan wordt je teruggebeld door een speciaal team en dan had je kans gehad dat je SuperWifi 1 omgeruild werden voor SuperWifi 2 punten. Dat gebeurt naar inzicht van die mensen die in dat team zitten. 

Ik kan helaas niets voor je betekenen qua compensatie. 

 


Leen59
Wijsgeer
  • Auteur
  • March 31, 2025

Ik kon daar niet langer op wachten. Voor thuiswerken hebben we gewoon stabiel internet nodig. Ik hoop dat er snel een werkende update voor de SW1 komt, dan kunnen de SW2 retour.