Skip to main content
Antwoord

Waarom kan ik het broadcasten van mijn normale SSID niet uitzetten op 2,4Ghz?

• May 12, 2025
  • 7 reacties
  • 70 keer bekeken

Mijn normale SSID wil ik alleen op 5Ghz uitzenden. Ik wil dus graag de 2,5Ghz uit kunnen zetten, ik zie echter die knop niet… Kan die gemaakt worden?

Admin: alle dubbele topics samengevoegd

Beste antwoord door Maja van KPN

Als ik in de webinterface van de super wifi punten kijk staat het extra netwerk op 2,4Ghz uit. Kan ik dat niet aanzetten? Zo niet, kan dat worden aangepast zodat ik het wel aan kan zetten?

Hi ​@raldon, het is inderdaad mogelijk om een extra netwerk in te stellen, dat helemaal naar jouw smaak is. Hoe je dat doet, lees je in het volgende artikel: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 12, 2025

Als ik in de webinterface van de super wifi punten kijk staat het extra netwerk op 2,4Ghz uit. Kan ik dat niet aanzetten? Zo niet, kan dat worden aangepast zodat ik het wel aan kan zetten?

• May 12, 2025

Nee, dat kan niet uitgezet worden. En ik denk niet dat KPN gaat veranderen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 12, 2025

Ik zie maar 2 van mijn super wifi punten en daarnaast worden maar op 1 punt de gekoppelde devices getoond.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 12, 2025

Is toch zot. Ik moet toch zelf kunnen bepalen wat ik aan of uit zet?

• May 12, 2025

Dan moet je andere apparatuur aanschaffen.

KPN is een aantal jaren geleden begonnen met dat gecombineerde 2,4 en 5 Ghz netwerk. En ondanks dat da soms veel problemen opleverde is KPN daar stug mee door blijven gaan. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 12, 2025

Tja,  het kon eerst allemaal wel zoals je inderdaad verwacht bij elke fatsoenlijke router/AP.
Blijkbaar is helaas de trend het versimpelen van de bediening/beheers zaken.

Zie ook:

Ik wil de 5 Ghz uitzetten

Hoe zet ik alleen WiFi 5Ghz uit op Experia Box V10?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 15, 2025

Hi ​@raldon, het is inderdaad mogelijk om een extra netwerk in te stellen, dat helemaal naar jouw smaak is. Hoe je dat doet, lees je in het volgende artikel: