Skip to main content
Vraag

Wat zijn de juiste instellingen voor een V10 met 1 bedraad SW2 punt?

• December 22, 2025
  • 6 reacties
  • 33 keer bekeken

Ik heb onlangs de update gekregen voor mijn V10 modem naar V10.C.25.08.15, wat op zich allemaal goed lijkt te zijn gaan.

Maar niet alle instellingen zijn zoals ze voor de update waren. Voorheen had ik Wifi op de V10 modem uitgezet, wat er voor zorgde dat ik een stabiele en snelle Wifi verbinding had met al mijn apparaten. Na de update zie ik dat de SW2 nu een Slave geworden is én dat de Wifi op de V10 óók aan staat, ik heb nu de dus meerdere Wifi punten en ik merk dat de verbinding een stuk instabieler en minder snel is.

Mijn vraag is nu hoe moet ik mijn configuratie nu precies aanpassen? Ik heb deze Modems met KPN Software: webinterface en instellingen | KPN Community gelezen, maar kan er niet echt uit halen, wat ik mijn geval met doen.

De versie van mijn SuperWifi punt is SW2.C.25.05.08

6 reacties

• December 22, 2025

Je kan nog steeds WiFi op de Experiabox uit zetten. Dan krijg je een popup venstertje met de vraag of je alleen het WiFi van de Experiabox uit wil zetten of ook dat van de versterkers. 

• Auteur
  • Helper
  • December 22, 2025

Moet ik ook wat met de melding:

Dit apparaat functioneert in slave mode. Instellingen kunnen worden ingezien, wijzigingen dienen te worden ingegeven op het master apparaat van dit thuisnetwerk. Klik op de blauwe knop om verbinding te maken met het master apparaat.

Als ik het allemaal goed gelezen / begrepen heb niet.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • December 22, 2025

Beste ​@RonnieKats het wifipunt bekabeld aan de V10 laten zitten de wifi op de V10 uitzetten.

• December 22, 2025

Moet ik ook wat met de melding:

Nee, daar hoef je niets mee. 

• Auteur
  • Helper
  • December 23, 2025

Bedankt voor alle reacties. Op de modem staat wifi uit en op het SW2 punt aan.

En alles werkt weer soepel 

Erwin van KPN
Moderator

Goed om te lezen, ​@RonnieKats !! Als je ooit andere vragen hebt, stel ze gerust!