Skip to main content

Wifi punten werken na de update niet goed meer samen met het modem

• January 25, 2026
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

de situatie hierboven geschetst lijkt op die van mij, ook ik heb van alles geprobeerd. alle wifi punten meerdere malen spanningloos gemaakt en opgestart. de experia  greset vanuit de app met functie “opnieuw opstarten” , ook nadat het niet goed werkte spanningsloos gemaakt. niets lijk te werken en vrijwel alle apparaten staan op de experia , ipv op de wifi punten.  wat voor opties heb ik nog

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@flipje1963 . Welkom hier.

Dat is inderdaad vervelend, zeker omdat je al zoveel hebt geprobeerd. Dank je wel voor de duidelijke uitleg, dat helpt.

Om goed met je mee te kijken heb ik nog wat aanvullende informatie nodig. Kun je aangeven welk type Experia Box je precies gebruikt en welke wifi versterkers je hebt? Ook hoor ik graag of de wifi versterkers bekabeld zijn aangesloten op de Experia Box of dat ze draadloos werken. Daarnaast is het handig om te weten wat de status van de lampjes op de wifi punten is, bijvoorbeeld of ze continu groen branden of iets anders laten zien.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 31, 2026

Hi Erwin,

ik heb de methode van Arjan toegepast en daar zijn veel problemen zoals het er nu naar laat uitzien opgelost. 

waar ik nog wel tegen aan loop is het feit dat meerdere apparaten, zoals smartphones, laptops, omvormer etc etc  niet meer goed willen connecten , ondanks dat ik alles weer op de oorsponkelijke waarden heb gezet, zoals SSID en password.  voor de smartphones is de oplossing, scannen van QR ode, dan lukt het ineens wel.  maar voor de laptops en andere apparatuur moet ik nog zoeken hoe dit op te lossen, het SSID wordt herkent echter na invullen van het correcte password blijft het systeem het afwijzen,  zeer vervelend,  hbe jij hiervoor een oplossing

Erwin van KPN
Moderator

Sorry voor de late reply. De oplossing daarvoor is denk ik een apart extra netwerk.

Kun je deze pagina eens bekijken?  Zou je daar eens mee kunnen experimenteren? Laat me weten hoe het afloopt