Skip to main content
Vraag

Wifi punten wisselen tussen rood, paars en groen en leveren instabiele Wifi

• September 14, 2026
  • 7 reacties
  • 63 keer bekeken

Wij hebben al jaren KPN, geen glasvezel, want dat wordt hier niet aangelegd ivm con-collega's. De wifi heeft altijd goed gewerkt, we hebben ondertussen 4 Superwifi punten, 3 via de KPN en 1 van ons zelf. Dit heeft altijd goed gewerkt, maar sinds een paar maanden, valt de wifi iedere keer weg. Op advies van een aardige dame van de KPN het 4e wifi punt aangeschaft.  Dit ging tijdelijk goed. Toen weer hetzelfde probleem. Alles gereset, geupdated andere wifi punten geprobeerd.  Een jongeman van de KPN gaf aan dat ik op de experiabox wij het internet moesten uitzetten omdat 1 wifipunt bedraad aan de modem zit.  Dat weer gedaan, en nu de laatste week, weer iedere keer dat we problemen hebben met de wifi.  Wederom contact gehad, er zou 1 punt zijn welke niet goed, netjes het serienummer van de wifi gekregen, wederom gereset en geupdate. Rest voorzien van een update, en nu begon het vandaag weer. Heeft iemand nog een tip of idee wat ik kan doen, 

7 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 14, 2026

Beste ​@geintjes welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen met welke firmwareversie?

Welk merk en type wifipunten heb je en met welke firmware?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 14, 2026

We hebben een experiabox v10 modem en die zwarte wifi versterkers van de kpn. Superwifi. Firmware? Weet ik niet

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 14, 2026

Heb je het modem ook gereset?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 14, 2026

Allemaal gedaan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 14, 2026

Ik nu weer geen wifi alles weer opnieuw opgestart. Ben er echt gigantisch klaar mee. Kpn wil graag nu  een  oplossing

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@geintjes, een wegvallende verbinding is vervelend natuurlijk! Ik snap dat je een oplossing wilt, maar voordat we er meer over kunnen zeggen moeten we eerst meer weten. Je zegt dat je alles gereset hebt, hoe had je die reset precies gedaan?

Ik ben ook benieuwd welke versie van de software op de apparaten staat, als je inlogt op het modem via mijnmodem.kpn en naar Thuisnetwerk gaat kan je alle SuperWifi punten aanklikken en het versienummer zien.

Als de V10 de juiste software heeft kan de wifi daarop aan blijven staan en hoeft er geen SuperWifi met een kabel aangesloten te blijven. Dat was eerder wel zo, maar is met een update aangepast.

Hoe zijn de andere SuperWifi punten aangesloten, ook met een kabel of draadloos?

Kan je er meer over vertellen? Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 17, 2026

Goedemorgen, In overleg met uw collega aan de telefoon heb ik via een “harde” reset, kleine gaatje bij de wifipunten deze gereset en hierna aangesloten op de modem en andere wifi punt op die plaatst gezet

Zo alle wifipunten gedaan.  Modem Experia V10 is gereset via de knop op de achterkant en later via de app moesten de wifi punten ook weer geupdate worden.  En ik moest het admin invoeren, alleen deze , tenminste als de admin het wachtwoord van de modem is werkte niet.  Morgen kan ik kijken welke software versie ik heb.

Vanaf juni zijn we nu bezig om het goed te krijgen en afgelopen week nadat ik dit geplaatst heb was het weer raak en heb ik wederom contact gehad en nu gaan ze kijken of het idd een software probleem is.  Nu werkt het weer, maar voor hoelang?