Skip to main content

Wifi valt weg met KPN V10 en wifipunten

• May 24, 2025
  • 67 reacties
  • 906 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

67 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@DennisHoltdijk94 wat is de status bij jou? Ik heb nu een nieuwe V12 maar daar had ik 1 SW2 punt groen. Maar bij het plaatsen van een tweede, worden ze beide rood. Ik word wel een beetje moedeloos. 

Klopt, op onze V10 is de bedrade versterker groen, de twee overige springen na verloop van tijd naar rood-geen verbinding. Het vreemde is dat het lijkt dat ik nog wel wifisignaal oppak maar op mijn iMac/telefoon/tablet laad niks meer in.

• Deelnemer
  • May 28, 2025

Sorry voor de toon: een groot aantal users rapporteert exact dezelfde problemen na de firmware updates van vorige week. Het advies alles te resetten lost niets op, en is niets anders dan een helpdesk die adviseert de computer aan en uit te zetten. Vaak goed advies, maar misschien valt er een patroon te ontdekken. Erken dan dat er een probleem is.

Het probleem is dieper en duidt op gebrekkige test opstellingen bij KPN. Het is vast ook moeilijk om goed personeel te vinden en te behouden.

Biedt dan ten minste de optie aan gebruikers om oude firmware combinaties te kunnen downloaden. 

Forum|alt.badge.img+2

Sorry voor de toon: een groot aantal users rapporteert exact dezelfde problemen na de firmware updates van vorige week. Het advies alles te resetten lost niets op, en is niets anders dan een helpdesk die adviseert de computer aan en uit te zetten. Vaak goed advies, maar misschien valt er een patroon te ontdekken. Erken dan dat er een probleem is.

Het probleem is dieper en duidt op gebrekkige test opstellingen bij KPN. Het is vast ook moeilijk om goed personeel te vinden en te behouden.

Biedt dan ten minste de optie aan gebruikers om oude firmware combinaties te kunnen downloaden. 

Helemaal mee eens. Dit is een groter probleem wat niet alleen bij mij speelt. Ik mag hopen dat KPN aan een oplossing werkt al blijft de hulp hier op dit forum nu opeens uit. Er wordt gevraagd een afbeelding te uploaden maar hoor vervolgens niets meer.

@DennisHoltdijk94 hoe staat het er bij jou er voor? Moderators worden ook stil op onze topics. Hier bij mij dus een “monteur” geweest. Het enige wat hij gedaan heeft is modem vervangen. Deze kwam ook wel met wat moeite online, maar toen was het 17:00 uur en vermoed ik dat het tijd was om naar huis te gaan. Hij zei dat het wel goed zou komen met de SW2 punten, maar ik zei dat daar juist het probleem lag. Nou binnen een half uur weer gebeld en een nieuwe afspraak voor een monteur volgende week ( ik moet ook weer werken). Ben benieuwd……..

Forum|alt.badge.img+2

@DennisHoltdijk94 hoe staat het er bij jou er voor? Moderators worden ook stil op onze topics. Hier bij mij dus een “monteur” geweest. Het enige wat hij gedaan heeft is modem vervangen. Deze kwam ook wel met wat moeite online, maar toen was het 17:00 uur en vermoed ik dat het tijd was om naar huis te gaan. Hij zei dat het wel goed zou komen met de SW2 punten, maar ik zei dat daar juist het probleem lag. Nou binnen een half uur weer gebeld en een nieuwe afspraak voor een monteur volgende week ( ik moet ook weer werken). Ben benieuwd……..

Dag Robbert, mijn verbinding heeft het een dag volgehouden. Nu alle wifiversterkers weer rood. Ook de bedrade bij de V10. WAARDELOOS. En inderdaad, Moderators geven ook geen antwoorden meer. 

Forum|alt.badge.img+2

Zelfs bedraad aangesloten lukt na verloop van tijd niet. Ongeveer een uur goede verbinding gehad🎉🎉🎉🎉🤬😤

@DennisHoltdijk94 heb je al een monteurs afspraak staan? Maar bij mij werkt het ook nog steeds niet zoals het hoort. SW2 punten maken geen verbinding met V12. Nu een aansluiting net als de V10 ééntje bedraad, maar zelfs dan gaan de andere SW2 punten als een regenboog te keer. Soms helpt ff aan en uit en dan kan het zomaar voor uren goed gaan. Hoop dat de monteur woensdag bij mij met een oplossing komt, anders moet ik draden gaan trekken. Maar daar was dit toch niet voor bedoeld, het moet toch een meshsysteem zijn met meerdere punten. Op elk verdieping een SW2 punt lees ik overal. Tot vorige week woensdag eigenlijk probleemloos en daarna een drama…….

Forum|alt.badge.img+2

@DennisHoltdijk94 heb je al een monteurs afspraak staan? Maar bij mij werkt het ook nog steeds niet zoals het hoort. SW2 punten maken geen verbinding met V12. Nu een aansluiting net als de V10 ééntje bedraad, maar zelfs dan gaan de andere SW2 punten als een regenboog te keer. Soms helpt ff aan en uit en dan kan het zomaar voor uren goed gaan. Hoop dat de monteur woensdag bij mij met een oplossing komt, anders moet ik draden gaan trekken. Maar daar was dit toch niet voor bedoeld, het moet toch een meshsysteem zijn met meerdere punten. Op elk verdieping een SW2 punt lees ik overal. Tot vorige week woensdag eigenlijk probleemloos en daarna een drama…….

Nee, nog geen afspraak gemaakt. Maar ik wat jij ervaart is bij mij precies hetzelfde. Die bedrade doet het prima lijkt nu. Als ik de tweede aansluit beginnen de problemen. Inderdaad soms uren goed, dan opeens rood, en knippert de sw2 bij de v10 ook. Ben erg benieuwd naar jouw monteur. Ik denk dat het iets softwarematigs is aangezien ik alle stappen heb doorlopen met de telefonische helpdesk.

Forum|alt.badge.img+2

Helaas moet ik exact dezelfde problemen melden, vorige week begonnen met de firmware update. Experiabox 10 + 3x superwifi 2. Verbinding enige tijd stabiel, en dan, inderdaad bij verplaatsing tussen de twee punten instabiel, twee keer rood licht. Uiteraard alles in de juiste volgorde naar fabrieksinstellingen terug gebracht, maar dat lost het probleem niet op. Heel eerlijk gezegd duidt dit op een groot competentie probleem bij KPN. Met miljoenen klanten is dit soort onzin niet acceptabel, en mijn tijd is meer waardevol dan dit gedoe. Groet,

hier ook een groot drama…...alles al gereset met medewerker van KPN. Het leek te werken maar na een paar uur/dag was het probleem weer aanwezig. Weet niet meer wat te doen. Moderators blijkbaar ook niet meer aangezien ze nergens geen antwoord meer op geven.,

Admin: samengevoegd met eigen topic [origineel topic]

Forum|alt.badge.img+2

Bedankt voor het bericht. Ik was net een bericht aan het typen dat alles weer leek te werken. Echter valt de ene versterker na de andere weer uit. Het kan niet anders dan aan jullie update liggen. Van een goed verbinding na opeens, vrijdagochtend, een verbinding die continu wegvalt. het lijkt er ook op dat ik niet de nieuwste firmware op mijn superwifi punten heb:SW2.C.25.02.02

Kun je eens een screenshot plaatsen van wat de webinterface van de V10 aangeeft over de SuperWifi punten?

Nu 6 dagen geleden een gevraagde screenshot geplaatst. Daarna werd het stil…..

Forum|alt.badge.img+2

Gisterenmiddag de losse wifiversterkers toch maar weer eens aan de stroom gezet. Het lijkt weer te werken. Nog niet te vroeg juichen.

Verbazingwekkend…. Denk dat er achter de schermen iets door KPN is aangepast. Snelheid houd wel te wensen over. Had ik zonder de versterkers een snelheid van ongeveer 700mbps download, nu rond de 100mbps. 

Hoi ​@DennisHoltdijk94 , ik weet niet of je mijn topic ook leest, maar vandaag dus een “goede” monteur langs geweest. Hier mijn beschrijving:

”Vandaag dus de monteur geweest. Prima vent, goed meedenkend en alles netjes en werkend achtergelaten. Hij heeft zelfs het glasvezel kastje in de meterkast nog goed vast gezet. 

Het probleem was dus zoals Erik van KPN hierboven beschreef. Mijn modem had dus niet de juiste firmware en ook de SW2 punten niet de juiste firmware die goed met elkaar communiceren. Vannacht had ik wel de recente firmware update gekregen (V12.C.24.16.14), maar de SW2 punten stonden nog op SW2.C.25.02.02. Deze wilde niet vanzelf updaten, zelfs niet na reset. Dus dit is naar mij gepusht en nu hebben ze versie SW2.C.25.05.06

Monteur zei dat er voor volgende week vrijdag 13 juni een grote uitrol klaar staat voor de nieuwe firmware voor iedereen die dat nodig heeft, vanuit de KPN dus.

Tot nu toe dus een goed werkend wifi netwerk met Experiabox V12b en 4 losse SW2 punten. Ik ga er vanuit dat het nu goed blijft”

unquote

Het probleem ligt dus, wat wij al dachten en zeiden, in de verschillende firmware dit niet met elkaar communiceren.

Heb jij ook een glasvezelaansluiting thuis? Want dan kan je beter de V12 nemen, want de V10 werkt daar minder mee (die is voor koper ISDN goed). Dan misschien ook een optie voor jou?

Forum|alt.badge.img+2

Hoi ​@DennisHoltdijk94 , ik weet niet of je mijn topic ook leest, maar vandaag dus een “goede” monteur langs geweest. Hier mijn beschrijving:

”Vandaag dus de monteur geweest. Prima vent, goed meedenkend en alles netjes en werkend achtergelaten. Hij heeft zelfs het glasvezel kastje in de meterkast nog goed vast gezet. 

Het probleem was dus zoals Erik van KPN hierboven beschreef. Mijn modem had dus niet de juiste firmware en ook de SW2 punten niet de juiste firmware die goed met elkaar communiceren. Vannacht had ik wel de recente firmware update gekregen (V12.C.24.16.14), maar de SW2 punten stonden nog op SW2.C.25.02.02. Deze wilde niet vanzelf updaten, zelfs niet na reset. Dus dit is naar mij gepusht en nu hebben ze versie SW2.C.25.05.06

Monteur zei dat er voor volgende week vrijdag 13 juni een grote uitrol klaar staat voor de nieuwe firmware voor iedereen die dat nodig heeft, vanuit de KPN dus.

Tot nu toe dus een goed werkend wifi netwerk met Experiabox V12b en 4 losse SW2 punten. Ik ga er vanuit dat het nu goed blijft”

unquote

Het probleem ligt dus, wat wij al dachten en zeiden, in de verschillende firmware dit niet met elkaar communiceren.

Heb jij ook een glasvezelaansluiting thuis? Want dan kan je beter de V12 nemen, want de V10 werkt daar minder mee (die is voor koper ISDN goed). Dan misschien ook een optie voor jou?

Bedankt voor de update.  Heb 2 dagen gelden de versterkers dus weer van stroom voorzien en ongelofelijk maar waar, het werkt nog steeds. Niet snel maar wel weer wifi. Fijn dat het bij jou ook opgelost is. De V10 kan helaas niet zomaar omgeruild worden volgens KPN. Als ik weer problemen ervaar ga ik dit wel proberen. Kijk wel een beetje met angst naar de volgende update…….

• June 4, 2025

​@DennisHoltdijk94

ISDN? De V10 is niet geschikt voor ISDN (bestaat dat nog?). Nooit geweest ook. Wel voor koper, al dan niet met pairbonding, bedoel je dat soms?

Ik heb een V10 met glasvezel, werkt prima maar nog wel met de klassieke firmware. Bovendien is het geen kwestie van een Box12 "nemen". Je krijgt​ wat kpn je levert en V10's worden standaard niet omgeruild voor een Box12, was het maar zo'n feest. De enige standaard manier om van een V10 "af te komen" is een snelheidsverhoging naar 4 Gb/s af te sluiten, dan krijg je een Box14. Maar dat kan alleen als je verbinding en je abo daarvoor geschikt zijn.

En een grote uitrol op vrijdag de 13de?😇🤭😱

​@DennisHoltdijk94

ISDN? De V10 is niet geschikt voor ISDN (bestaat dat nog?). Nooit geweest ook. Wel voor koper, al dan niet met pairbonding, bedoel je dat soms?

Ik heb een V10 met glasvezel, werkt prima maar nog wel met de klassieke firmware. Bovendien is het geen kwestie van een Box12 "nemen". Je krijgt​ wat kpn je levert en V10's worden standaard niet omgeruild voor een Box12, was het maar zo'n feest. De enige standaard manier om van een V10 "af te komen" is een snelheidsverhoging naar 4 Gb/s af te sluiten, dan krijg je een Box14. Maar dat kan alleen als je verbinding en je abo daarvoor geschikt zijn.

En een grote uitrol op vrijdag de 13de?😇🤭😱

Sorry ik bedoelde DSL ipv ISDN. Een medewerker van Servicedesk zei dat glasvezel icm de snelheid bij mij van 1Gb/s beter is met de V12. Dus hij regelde een nieuwe V12 voor mij, ook dat de SW2 icm met Wifi 6 alleen op een V12 kan. Ik heb dus “geluk” gehad😇

Forum|alt.badge.img+2

En toch misschien iets te vroeg gejuicht. Nu voor de tweede keer valt mijn verbinding op mijn KPN TV+ kastje weg. Vreemd, deze is gewoon bedraad aangesloten. Ook de wifi viel weer even weg op de iPhone. Dus nog steeds is de verbinding niet stabiel. Al met al schiet het dus niet heel erg op…. KPN kan mij niet helpen, gelukkig werkt de automatische incasso voor hun nog wel🙃

Forum|alt.badge.img+2

Ethernet verbonden en niet verbonden op hetzelfde tijdstip. Helemaal klaar mee

Forum|alt.badge.img+2

….en helaas beginnen de wifipunten ook weer te knipperen. 

Denk dat je bij de Servicedesk moet proberen om een monteur te regelen, die kan dan misschien de juiste firmware installeren (of laten installeren ). Anders kan je natuurlijk via de site via de chat bot zelf een monteur regelen, zitten wel kosten aan verbonden dan denk ik. Maar je kan natuurlijk inbrengen dat voor 22 mei alles normaal werkte en na een update van KPN kant  je wifi op hol is gegaan.

Vanaf afstand wordt dit niet opgelost voor 13 juni, ben ik bang voor.

• June 5, 2025

Ethernet verbonden en niet verbonden op hetzelfde tijdstip. Helemaal klaar mee

Ik heb zelf dat scannen uitgezet, maar denk niet dat jouw probleem daarmee te maken heeft. Opvallend verder dat ik alleen IPv6 adressen zie, geen IPv4; dat zou wel je probleem kunnen veroorzaken.

Wat bij nog wel eens wil helpen bij internetproblemen is het uitzetten van zowel modem als ONT, dus het glasvezelkastje. Na 2 min zet ik dan het modem weer aan en laat hem volledig opstarten totdat de Services lampje (V10, ik weet niet hoe dat op een Box12 heet) brandt en zet dan pas de ONT weer aan. Maar ik heb dus een V10 met nog de klassieke firmware. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Doordat het gesprek in het topic ondertussen doorliep, miste ik dat jij weer gereageerd had Dennis. Sorry daarvoor. Ik zie dat jouw apparaten wel netjes over zijn naar de KPN Software. Maar jouw SuperWifi zitten op de 02.02 versie en niet de 05.06. De 05.06 is inmiddels vrijgegeven wat betekent dat een reset van je SuperWifi ze zou moeten updaten naar de 05.06. Ik ben benieuwd of het daarna wel beter wordt en ook blijft. 

Forum|alt.badge.img+2

Ik heb je verbinding nagekeken, ​@PeterVerbiest, en ik zie daarin geen gekke dingen. Het signaal komt goed je huis binnen, en ik zie ook geen rare verbrekingen in je modem. Dat is een goed teken. Betekent dat het wel echt een wifiding is. 

Het eerste waar ik dan aan denk is een IPv6 bug die er was. En die een goede verklaring zou vormen voor de problemen die je noemt. Dat is ook waarom ik je initieel de IPv6 liet uitzetten. Maar jij hebt inmiddels software versie 16.14, en daarin is die opgelost. Ik kan alleen niet zien wanneer jij die versie hebt gekregen. Dus even de checkvraag hoe de afgelopen dagen is gegaan met de wifi? En, op het moment dat jij IPv6 uit had staan, merkte je toen ook verschil?

Dag Erik, zou je mijn verbinding ook eens kunnen nameten? Ik vraag het hier maar omdat er niemand van jullie meer kan/wil reageren op mijn problemen met de V10 in combinatie met een bedrade sw2 en 2 losse sw2. 

• Deelnemer
  • June 5, 2025

Ook bij ons opeens geen wifi meer verder weg van het modem. We zijn gisteravond heel lang aan het bellen geweest met een medewerker die ons goed hielp. Het werkte nog steeds niet, maar het zou na een tijdje weer moeten gaan werken. Het was al laat dus we hebben het zo gelaten. Helaas bleek  vanochtend dat de wifipunten nog steeds niet werken. Nu komt er zaterdag een monteur. Gelukkig hebben de kinderen een abonnement met 20 GB 😃.

Forum|alt.badge.img+2

Doordat het gesprek in het topic ondertussen doorliep, miste ik dat jij weer gereageerd had Dennis. Sorry daarvoor. Ik zie dat jouw apparaten wel netjes over zijn naar de KPN Software. Maar jouw SuperWifi zitten op de 02.02 versie en niet de 05.06. De 05.06 is inmiddels vrijgegeven wat betekent dat een reset van je SuperWifi ze zou moeten updaten naar de 05.06. Ik ben benieuwd of het daarna wel beter wordt en ook blijft. 

Dag Eric, Ik heb de SW2 die bedraad is aangesloten gereset door resetknop ingedrukt te houden tot hij knippert. Hierna staat hij weer op maar nog steeds versie SW2.C.25.02.02

• Helper
  • June 7, 2025

Hoi allen, hier ook problemen na de update van de modem. Ik heb het idee dat superwifi2 punten elkaar dwars zitten, heb er nu nog maar 1 in gebruik en mijn netwerk is in ieder geval wat stabieler geworden. Zie ook in de logs dat de verbinding van de master soms weg valt en de andere superwifi2 apparaten dan proberen die master rol over te nemen waarna alles opeens rood kleurt. Uiteraard al 10x gereset en uren laten staan maar niets helpt. Ik heb ook het kanaal van het wifi signaal aangepast omdat de buren ook op dezelfde kanalen zaten, maar helaas. Ik ga het nog met een ander mesh systeem proberen en anders gaan we eens kijken bij Ziggo en Vodafone, test met de buren gedaan en die hebben geen enkel problemen met hun netwerk.