Skip to main content

Bij mij ook na de update instabiele mesh functionaliteit.

Heb 4 superwifi 2 punten. Allen op versie: SW2.C.24.07.04

Modem 12 zit op V12.C.24.16.14

Volgens mij voor beide de laatste versie die momenteel beschikbaar is (dd 19 mei 2025).

Heb alles al meerdere malen gereset. De Superwifi 2 punten ook meer dan 30 minuten aan de kabel laten hangen om zeker te zijn dat alles gereed is. Echter het volgende issue komt steeds terug. 

Apparaten dicht bij een super wifi punt werken prima. Echter als je tussen 2 punten in komt wordt de wifi verbinding continue verbroken. Je ziet het 5G symbool op je telefoon en dan komt wifi terug iedere seconde wisselt het.

Als ik in de modem12 kijk (helaas geen log files, maar dat is een ander topic….)  zie ik dat mijn telefoon verbindt met superwifi punt A dan weer met B etc. Dus hij blijft maar switchen tussen de wifi punten. Overigens heeft mijn laptop het ook, dus het ligt echt niet aan mijn iPhone. 

Het enige wat voor mij werkt is maar 2 wifi punten activeren en de andere 2 in de la leggen. Dan zitten ze blijkbaar ver genoeg uitelkaar en heb ik geen issues. (alleen minder goede snelheid en haalt mijn wifi het niet tot de tuin). 

Zodra ik 1 van de wifi punten (gereset en al) er weer inhang komt het probleem weer terug… Houd me van harte aanbevolen voor oplossingen (niet zijnde reset alles maar weer, 30 minuten aan de kabel laten hangen etc. dat heb ik al 3 keer gedaan).

Goede logging op de modem zou denk ik enorm helpen om dit soort zaken beter te troubleshooten…. en ook goede input zijn om volgende versies van de firmware stabieler te maken.

Bij mij ook na de update instabiele mesh functionaliteit.

Heb 4 superwifi 2 punten. Allen op versie: SW2.C.24.07.04

Modem 12 zit op V12.C.24.16.14

Volgens mij voor beide de laatste versie (dd 19 mei 2025).

Heb alles al meerdere malen gereset. Echter het volgende issue komt steeds terug. (lijkt ongeveer een half uurtje na de resets of restarts op te gaan treden).

Apparaten dicht bij een super wifi punt werken prima. Echter als je tussen 2 punten in komt wordt de wifi verbinding continue verbroken. Je ziet het 5G symbool op je telefoon en dan komt wifi terug iedere seconde wisselt het.

Als ik in de modem12 kijk (helaas geen log files, maar dat is een ander topic….)  zie ik dat mijn telefoon verbindt met superwifi punt A dan weer met B etc. Dus hij blijft maar switchen tussen de wifi punten. Overigens heeft mijn laptop het ook, dus het ligt echt niet aan mijn iPhone. 

Het enige wat voor mij werkt is maar 2 wifi punten activeren en de andere 2 in de la leggen. Dan zitten ze blijkbaar ver genoeg uitelkaar en heb ik geen issues. (alleen minder goede snelheid en haalt mijn wifi het niet tot de tuin). 

Zodra ik 1 van de wifi punten (gereset en al) er weer inhang komt het probleem weer terug… Houd me van harte aanbevolen voor oplossingen (niet zijnde reset alles maar weer).

Goede logging op de modem zou denk ik enorm helpen om dit soort zaken beter te troubleshooten…. en ook goede input zijn om volgende versies van de firmware stabieler te maken.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Aan een log zie je niks. Je kan namelijk toch niks anders doen dan resetten. Er zijn geen speciale instellingen ofzo die je op basis van een log zou kunnen aanpassen ofzo.

Nee klopt, op dit moment en ik zelf niet in de huidige firmware. Maar KPN zou wel beter kunnen snappen wat er misgaat want ik zie heel veel threads met vergelijkbare issues, en op basis van log analyse de firmware kunnen aanpassen of evt settings toevoegen in een volgende versie die gebruikers dan weer kunnen toepassen om problemen te verhelpen.

Het klinkt alsof de SuperWifi net te ver weg of net te dichtbij elkaar staan, ​@Pauliexx. Nu moet ik zeggen dat 4 SuperWifi ook wel erg veel is. Normaal gesproken zou je het met 2 SuperWifi wel moeten kunnen doen, helemaal in combinatie met de KPN Box 12, omdat die ook telt als SuperWifi punt.

Ik zou je willen aanraden om eens wat te experimenteren met de locatie van de SuperWifi. Kijken of het helpt als je ze verplaatst naar een andere plek. Je zal ze misschien een paar keer moeten verplaatsen voordat je de beste plek hebt gevonden.

Nee dit helpt niet, verplaatsen biedt geen soelaas. Heb nu het probleem ook regelmatig met maar 2 superwifi 2 punten actief naast de modem 12. Telefoons en laptop worden continue van de wifi gegooid, terwijl het signaal sterk is, 1 seconde later zitten ze er weer op. Na herstarten van alles gaat het weer een tijdje goed maar het probleem komt steeds weer terug. Resetten modem en Superwifipunten helpt niet. Alleen de apparaten die verbinden met de modem 12  (omdat ze vast daar in de buurt staan) hebben er geen last van.

Voor de upgrade werkte alles perfect (alleen een trage weginterface, vond ik toen irritant, nu zou ik hem graag weer terg hebben….

Zag dat er wel weer nieuwe firmware beschikbaar is voor superwifi2 25.05.06. Moet wachten tot die een keer gepushed wordt en hopelijk lost dat wat op.

ik ook exact zelfde probleem met Mac en iPhone. Verplaatsen van superwifi punten helpt niet. Alleen ze op 1 na uitzetten werkt, maar dan heb ik geen goede dekking.

Voor de grote SW update van KPN voor mijn modem 12 (toen we nog de trage weginterface hadden) werkte alles wel gewoon goed. Pas sinds de update heb ik deze problemen. Nog geen oplossing kunnen vinden.

admin: reactie naar eigen topic verplaatst

Het is wel een bijzonder probleem. Ik snap dat je hier absoluut niet op zit te wachten, maar het lijkt me toch het beste om hier een schone installatie te doen. Hoe je dat doet, lees je hier: KPN SuperWifi: installatie en gebruik. Dit kost je even tijd, maar hopelijk biedt dit wel de oplossing.

Ok ik heb het gedaan. Had overigens al meerdere complete resets gedaan van router en wifi punten, maar heb nu exact de procedure gevolgd uit je link en de wifi punten sequentieel laten installeren (inclusief 30 min wachten). Nieuwste firmware komt overigens nog niet door, het blijft SW2.C.24.07.04, blijkbaar is mijn router nog niet aan de beurt.

Fingers crossed dat het niet weer gaat optreden.

Helaas moet ik exact dezelfde problemen melden, vorige week begonnen met de firmware update. Experiabox 10 + 3x superwifi 2. Verbinding enige tijd stabiel, en dan, inderdaad bij verplaatsing tussen de twee punten instabiel, twee keer rood licht. Uiteraard alles in de juiste volgorde naar fabrieksinstellingen terug gebracht, maar dat lost het probleem niet op. Heel eerlijk gezegd duidt dit op een groot competentie probleem bij KPN. Met miljoenen klanten is dit soort onzin niet acceptabel, en mijn tijd is meer waardevol dan dit gedoe. Groet,

bij mij nu 36 uur stabiel. Nog wat vroeg om echt de vlag uit te hangen, maar lijkt wel goed gegaan. Voorheen had ik meestal binnen een dag alweer problemen.

Ik heb een box 12 dus wel wat andere setup, maar wat bij mij dus het enige andere is dat ik gedaan heb vergeleken met mijn eerdere resets, is dat ik de punten echt 1 voor 1 opnieuw geïnstalleerd heb.

Weet niet of dat echt het verschil heeft gemaakt, of dat het gewoon toeval is, maar deel het maar even just in case iemand er wat mee kan.

Bij eerdere resets, resette ik alles tegelijk, en zodra de modem in de lucht was ging ik dan de 4 access points met paarse  lichtjes per twee via de kabel installeren (liet ze wel een half uur  hangen). En dan wel loskoppelen en 1 voor 1 op hun plek zette, zodra connected de volgende weer.

Nu dus exact de procedure gevolgd en per stuk gedaan.

@Pauliexx  na dat uur aan de Experiabox, wat heb je toen gedaan? De SW2 punt uit gesloten en eerst de volgende of aangezet en op zijn plaats gezet (groen) en toen de volgende?

ik weet niet of dit een verschil maakt? Maar ik krijg het bij mij niet aan de praat. Gisteren met één SW2 punt bekabelt aan de V12 voor zo’n 7 uurtjes goed., maar midden in de nacht in eens knippert groen. 
Nu is die aan de V12 groen en de andere 3 oranje, nadat ik ze even aan/uit heb gedaan.

Het is zeker wel aan te raden om de SuperWifi stuk voor stuk te installeren. En als het met een half uur niet lukt, dan een uur aan het modem hangen voor deze te verplaatsen.

Bij een V10, ​@H_V, kan het helpen om een wifi reset via de instellingen van het modem te doen. Log daarvoor in op jouw modem. Hoe je dat doet, lees je hier: Experia Box V10: van specificaties tot instellingen. Ga vervolgens naar Instellingen > Systeem en doe een wifi reset. Volg daarna de instructies voor een schone installatie van de SuperWifi. Hoe je dat doet, lees je hier: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.

@Denise van KPN, dank voor je reactie. Uiteraard heb ik de experiabox v10 en 3 de drie superwifi 2 teruggezet naar fabrieksinstellingen, in de juiste volgorde en stap voor stap. Beter dan dat is niet mogelijk. De observatie: zodra ik het derde punt, het verst van alles, maar ruim binnen bereik van punt 2 aanzet, dan gaan deze laatste twee punten spoedig knipperen, en soms ook punt 1 welke bekabeld is met de experiabox. Laat ik het derde punt uit, dan lijkt het allemaal stabiel. Het vervelende is dat mijn derde punt voornamelijk bedoeld is om een ethernet verbinding mogelijk te maken voor mijn oude set top boxje van kpn. Consequentie: geen televisie meer op zolder, al werkt netflix nog wel. Al met al denk ik dat het probleem echt anders is dan 2.4 vs 5 ghz. Het systeem is niet stabiel met meer dan twee superwifi 2. Waarom ik dat zie en anderen misschien minder vaak: geen idee. Feit is dat tot vorige week alles perfect stabiel liep, tot de firmware update. Groet, H

Oke, maar heb je ook al de wifi reset gedaan zoals ik in mijn vorige bericht beschreef? Dit zorgt er namelijk voor dat er achter de schermen ook iets wordt gereset. Als je daarna de schone installatie van de SuperWifi doet, zou het weer stabiel moeten werken.

Dank Denise van KPN... dat ga ik dan maar proberen. Ik ben even afwezig, maar over een week heb ik weer tijd. Excuses daarvoor

bij mijn nu 4 dagen alles stabiel, dus lijkt gelukkig opgelost. Wel nog steeds op oude firmware SW2.C.24.07.04.

Helemaal prima ​@H_V! Ik zie je berichtje wel weer verschijnen.

En fijn dat het bij jou nu wel stabiel werkt, ​@Pauliexx!

Reageer