Skip to main content
Beantwoord

Wifi werkt niet overal in huis even goed

• May 10, 2026
  • 20 reacties
  • 155 keer bekeken

In de huiskamer werkt mijn wifi perfect.

in de kamers is het slecht

kan dit aan de wifi versterkers liggin ik heb de zwarte.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Nickoo, lastig dat de wifi verbinding niet overal even goed werkt. Jan heeft al meerdere vragen gesteld zo te zien, waarvan je de laatste nog niet had beantwoord zo te zien. Daarnaast ben ik ook benieuwd welke wifi versterkers je precies hebt, welk type precies?

Vorig jaar hadden we ook contact over je wifi verbinding, toen ging het over de verbinding van de buitencamera. Is die verbinding nu wel goed?

Toen had ik je deze artikelen uit de Kennisbank ook gegeven:

De tips die daar genoemd worden kunnen in dit geval ook helpen, heb je die al geprobeerd?

Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat je vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken.

20 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 10, 2026

Beste ​@Nickoo in huis heb je diverse storingsbronnen, muren, deuren enz.

Hoe zijn de wifipunten aangesloten, bekabeld of draadloos?

Indien draadloos, zorg er dan voor dat ze binnen een straal 5 meter van het bereik van de modem/router staan en het controlelampje stabiel groen brandt.

Indien bekabeld, moet het overal gewoon goed werken.

Welk merk en type modem/router heb je en heb je daar de wifi ook aan staan?=

• Auteur
  • Helper
  • May 10, 2026

Bekabeld-modem 12

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Nickoo, lastig dat de wifi verbinding niet overal even goed werkt. Jan heeft al meerdere vragen gesteld zo te zien, waarvan je de laatste nog niet had beantwoord zo te zien. Daarnaast ben ik ook benieuwd welke wifi versterkers je precies hebt, welk type precies?

Vorig jaar hadden we ook contact over je wifi verbinding, toen ging het over de verbinding van de buitencamera. Is die verbinding nu wel goed?

Toen had ik je deze artikelen uit de Kennisbank ook gegeven:

De tips die daar genoemd worden kunnen in dit geval ook helpen, heb je die al geprobeerd?

Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat je vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken.

• Auteur
  • Helper
  • May 13, 2026

Ik snap er niks meer van als ik een wifi versterker uitzet heb ik perfecte wifi 

Jasper van KPN
Moderator

Dat is wel bijzonder inderdaad. Welke wifi versterker heb je en hoe is die aangesloten? Om met je mee te kunnen denken hebben we wel antwoorden nodig op de gestelde vragen en suggesties. Kan je dat alsnog doen?

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via de site.

• Auteur
  • Helper
  • May 14, 2026

Ik heb de zwarte wifi versterker en aangesloten met internet kabel 

Jasper van KPN
Moderator

Is die zwarte wifiversterker vierkant of rond? Als die vierkant is, is het een Experia Wifi en die kan alleen met een kabel aangesloten zijn. Als de versterker rond is, is het een SuperWifi2.

En heb je de 2 linkjes uit mijn eerste bericht al kunnen bekijken? Om met je mee te kunnen denken hebben we meer nodig.

• Auteur
  • Helper
  • May 14, 2026

De wifi versterker is rond

Jasper van KPN
Moderator

Oke, dan is het een SuperWifi dus. Heb je die linkjes dan al kunnen bekijken?

Als je niet alle vragen beantwoord is het onmogelijk om met je mee te denken, dan kan je toch echt beter een terugbelafspraak maken.

• Auteur
  • Helper
  • May 15, 2026

Ik laat gewoon die wifi versterker uit en dan is mijn wifi perfect 

Jasper van KPN
Moderator

Dat kan ook inderdaad 🙂 Mocht het dan toch niet optimaal werken weet je welke linkjes je als eerste kunt gebruiken.

• Auteur
  • Helper
  • May 17, 2026

Ik heb nog 1 vraag Ik heb nog een Appl router van ongeveer 12 jaar oud wat is een goeie ver vangende router ? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 17, 2026

Ik heb nog 1 vraag Ik heb nog een Appl router van ongeveer 12 jaar oud wat is een goeie ver vangende router ? 

Je gebruikt toch al de router van KPN, waarvoor gebruik je die Apple ​@Nickoo ?

• Auteur
  • Helper
  • May 17, 2026

Als harde schijf 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 17, 2026

Als harde schijf 

Als de Apple als harde schijf nog goed werkt hoef je niets te vervangen lijkt me ​@Nickoo 

Jasper van KPN
Moderator

Als die nog goed werkt zou ik 'm laten staan inderdaad. Als ik me niet vergis is Apple wel gestopt met die producten, dus komen er geen nieuwe versies van. Maar als het nog goed werkt zoals het is, is dat wel zo makkelijk.

• Auteur
  • Helper
  • May 21, 2026

Ik heb de zwarte wifi versterkers de camera werkt goed en in de huiskamer werkt de wifi perfect alleen in de kamers waar de versterkers staan is het de ene dag goed en. De andere dag slecht

Jasper van KPN
Moderator

Met alle versterkers nu, of alleen met de versterker die je eerder had losgekoppeld?

Wat je ook nog kunt doen is inloggen op het modem (via mijnmodem.kpn), daar naar de instellingen gaan en daar kan je het Thuisnetwerk herstarten.

• Auteur
  • Helper
  • May 21, 2026

Alle 2 de versterkers

Jasper van KPN
Moderator

Dan kan je het Thuisnetwerk herstarten zoals ik noemde, de apparaten maken de verbinding dan weer opnieuw met elkaar.