Skip to main content
Vraag

Wifipunt lampje blijft rood na installatie

• May 21, 2026
  • 7 reacties
  • 35 keer bekeken

Na installeren via kabel aan modem en dan draadloos verbinden wordt het lampje steeds rood. WiFi ontvangst op dat punt is bijna volledig

7 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 21, 2026

Dat is hier al vaker vermeld, dat lampje wordt inderdaad eerst rood, maar als je eens een minuut of 5 a 10 wacht zal je zien dat de het led lampje , groen, rood groen  etc gaat knipperen om vervolgens groen te blijven.

En hoe lang heb je de het sw punt via de utp kabel aan het modem gehangen??

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2026

Hij zat langer dan een dag aan de kabel. Als ik hem draadloos wil verbinden blijft het lampje ook na lange tijd rood. In de MijnKPN app zie ik dat dit draadloos punt geen IP-adres krijgt, hoort dat ook zo?

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 22, 2026

Een dag aan de utp kabel dat hoeft dus  niet, een uurtje voldoet.

Als het lampje na een minuut of 5 max 10 nog rood blijft dan is het desbetreffende wifi punt gewoon kapot

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2026

Oké, een medewerker van kpn vertelde dat zo’n ding nooit kapot kan 🤣

als hij aan de kabel zit dan werkt hij wel. Hetzelfde geldt voor m’n 2e exemplaar!

bedankt voor je reactie 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 22, 2026

Oké, een medewerker van kpn vertelde dat zo’n ding nooit kapot kan 🤣

als hij aan de kabel zit dan werkt hij wel. Hetzelfde geldt voor m’n 2e exemplaar!

bedankt voor je reactie 

Tja alles kan  kapot gaan,  een jaar geleden heb ik hier een monteur van KPN over de vloer gehad omdat ik nogal problemen had met de V12 en de sw2 punten .

En met 1 sw2 punt kreeg de monteur dus ook niet draadloos aan de praat en die heeft hij toen omgewisseld  voor een nieuwe en toen werkte het wel.

En ik ben geen techneut maar als desbetreffende sw 2 punt niet draadloos werkt , ongeacht waar deze staat dan is het in mijn simpele ogen het wifi gedeelte van het sw2 punt kapot 

Ik neem aan dat je nog geprobeerd hebt om bijvoorbeeld desbetreffende sw2 punt via het gaatje aan de achterzijde te resetten?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2026

Ja al verschillende keren 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 22, 2026

Ja al verschillende keren 

Tja wat zou je dan nog meer zelf kunnen doen, dan is mijn ogen het wifi onderdeel van het sw 2 punt niet functioneerde cq. kapot