Skip to main content

Wifipunten vallen wekelijks uit

• February 2, 2026
  • 6 reacties
  • 41 keer bekeken

MartinJJ
Topper

Zelf half december 2025 3x SuperWiFi 2.0 Bedraad aangelegd.

WiFi van v10 modem  uit en de oude witte WiFi 1.0  versterker uitgezet.

Als het werkt is het prima,, maar sindsdien Minstens een (1) maal /week uitval van 2 of alle 3  WF2's.

Meestal in de nacht van Zat op Zon, of Zon op Maandag.

Reset v10 nodig en soms ook een of meerdere SW2's.

Gisteren ochtend was het weer raak...

6 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 3, 2026

Probleem heb ik hier met een V12B in combinatie met de SW2 punten. 

In de schuur hangt een sw punt en led brand groen, maar in topologie is die dan rood , het enige wat “ helpt” is ding daar weg halen en een hard reset geven en met utp kabel aan v12 hangen en naar een uur weer in schuur.

2 dingen, als ik een hard reset geef,  prikker er achter in en net zolang dat ding rood gaat knipperen en uit gaat en pas daarna aan de utp gaat, dat na die reset de naam schuur blijft en die wordt dus niet gereset naar de fabrieksnaam.

Verder is nu een dag of 2 het sw punt werkende volgens de topologie, maar er zijn na de reset geen apparaten meer gekoppeld op dat punt, ondanks daar de wifi buitenlampen en een wifi beveiligingscamera hangen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 9, 2026

Hoi ​@MartinJJ, ik heb even een eigen topic voor je aangemaakt omdat ik denk dat jouw probleem misschien een andere is. Je geeft aan dat je uitval van de wifi ervaart. Kun je meer vertellen wat er dan gebeurt? Hoe merk je de uitval?

Ik lees dat je ze alle drie bekabeld aangesloten hebt. Is dat alle drie rechtstreeks? Of maak je ook gebruik van verbindende tussenapparaten zoals switch, homeplug, of dat je de SuperWifi op elkaar hebt aangesloten?

MartinJJ
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • February 9, 2026

Hoi ​@MartinJJ, ik heb even een eigen topic voor je aangemaakt omdat ik denk dat jouw probleem misschien een andere is. Je geeft aan dat je uitval van de wifi ervaart. Kun je meer vertellen wat er dan gebeurt? Hoe merk je de uitval?

Ik lees dat je ze alle drie bekabeld aangesloten hebt. Is dat alle drie rechtstreeks? Of maak je ook gebruik van verbindende tussenapparaten zoals switch, homeplug, of dat je de SuperWifi op elkaar hebt aangesloten?

Hi Eric,

Bedankt, maar  waar staat dat topic ?

Trouwens,  vandaag was er weer wat,  alle 3 SW’s Niet meer zichtbaar in Modem v10 overzicht,
   maar ze deden het nog wel…  (Groen  en WiFi bereikbaar).

Reset van de v10 lostte het weer op...
 Ongeveer 7 of 8 dagen gaat alles goed,  en dan valt er iets ‘om’.
 Soms alleen uit v10  overzicht,  soms dat ze uit het v10 overzichtverdwijnen  EN niet meer te bereiken zijn waardoor WiFi  echt Slecht wordt: op de SW2.0  die het nog wel doet.

Bedraad;   Alle drie:

SW2.0  #1:   Hangt in de meterkast en zit  Rechtstreeks  aan het KPN  v10 modem.
SW2.0  #2 en #3  staan elders in huis bedraad  via een Netgear  Switch.

Ook veel andere apparatuur,  2 NASsen, Printer, Camera, etc.  zitten bedraad via een Switch en daar heb ik nog nooit problemen meet gehad.

Zoals vermeld in de handleiding,   Via WiFi  ‘doorlussen’ is mooi, maar Bedraad is beter !

Met vriendelijke groet, Martin

MartinJJ
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • February 9, 2026

Hi Eric,

Bedankt, maar  waar staat dat topic ?

Trouwens,  vandaag was er weer wat,  alle 3 SW’s Niet meer zichtbaar in Modem v10 overzicht,
   maar ze deden het nog wel…  (Groen  en WiFi bereikbaar).

Reset van de v10 lostte het weer op...
 Ongeveer 7 of 8 dagen gaat alles goed,  en dan valt er iets ‘om’.
 Soms alleen uit v10  overzicht,  soms dat ze uit het v10 overzichtverdwijnen  EN niet meer te bereiken zijn waardoor WiFi  echt Slecht wordt: op de SW2.0  die het nog wel doet.

Bedraad;   Alle drie:

SW2.0  #1:   Hangt in de meterkast en zit  Rechtstreeks  aan het KPN  v10 modem.
SW2.0  #2 en #3  staan elders in huis bedraad  via een Netgear  Switch.

Ook veel andere apparatuur,  2 NASsen, Printer, Camera, etc.  zitten bedraad via een Switch en daar heb ik nog nooit problemen meet gehad.

Zoals vermeld in de handleiding,   Via WiFi  ‘doorlussen’ is mooi, maar Bedraad is beter !

Ter info:

Vorige week was het juist SW2.0 #1, die in de meterkast direct bedraad aan het v10 modem zit die was weggevallen..…

Dus ik denk niet dat het aan een switch ligt...

#2 en #3 zitten boven op dezelfde Switch, dus Niet de ene aan de andere aangesloten.

Wat gebeurd er in de nacht van Zaterdag op Zondag dat er het e.e.a. omvalt ?

Martin

MartinJJ
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • February 11, 2026

Hi ​@Erik van KPN , ​@marceltervoert ,

Er zijn grote verschillen tussen wat ik zie in het overzicht van de v10  en vanuit de  MijnKPN app.
De info in de App  is oud/update traag en onbetrouwbaar gebleken, of ik snap het niet helemaal….

Voorbeeld vandaag:
v10 overzicht, alle 3 SW2’s netjes in overzicht met respectievelijk   4, 10 en 10 devices verbonden.
Zie overzicht onderaan.
Genoemd wordt:
      3 extenders   ::  SW2  #1,2,3 
    37 apparaten  ::24 via WiFi  via  SW2  #1,2,3  en de rest  bedraad,
                                via switches, maar worden netjes in het apparaten overzicht getoond.

In de App:
Het v10 modem  zelf, staat er als:  ‘instellen-1 Wifiversterker:  Offline’
   OK, WiFi van de v10 staat uit …  dus is te verklaren.

SW2 #1 : Bedraad, in meterkast, direct op  de v10 aangesloten:
  staat genoemd als   ‘SuperWifi 2 Modem
  Verbonden apparaten:  27 -
 Terwijl er in het  v10 overzicht staat dat er   4  apparaten mee verbonden zijn.

Blijkbaar neemt hij de #1   als ‘basisstation’ ?
   Telt hij hier de  13 bedrade apparaten  en de 4 via WiFi  ????

SW #2 en #3 : Via switch op eerste verdieping 
    Beide Genoemd als  ‘Wifiversterker  [Bedraad
        (Eerder vanochtend stonden ze niet als   [‘Bedraad’]  in blauw
         maar als [‘Zwak signaal’]   in oranje  ???   )

Maar in de informatie:

• Met de namen die ik ooit aangepast heb,
          met het   ‘… - #2’ / ‘#3’   nr  erin wat je Niet in het modem overzicht ziet…

• Met Verbonden apparaten:  0
    Terwijl er toch echt  10  met beiden  verbonden zijn

• Met LED-verlichting op  0%  : Terwijl   de lampjes gewoon vol branden.

Mijn vragen:

• Waarom staat  SW2  #1  in de app als ‘Modem’ genoemd, met 27 i.p.v. de echte  4  apparaten.

• Waarom is de informatie in de app, b.v. van  SW2  #2 en #3   verouderd/anders/Fout t.o.v.  de informatie in de v10 ?

• Wanneer wordt verwacht dat de genoemde  Software update van de SW2’s  breder uitgerold gaat worden ?
    Alle 3 staan nu nog op:  SW2.C.25.05.08

------------------------------------------------------------------------------

Overzicht v10

MijnKPN app overzicht:

Voorbeeld informatie SW2 #2

MartinJJ
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • February 11, 2026

Herstel:

De SW2. 1477B4 is #3, met 4 devices.

De SDE9C3 IS #1, met 10 devices en rechtstreeks op de v10 aangesloten..

Nu snap ik de info in de app dus helemaal niet meer...