Skip to main content

Worden de ExperiaWifi en de SuperWifi1 niet meer ondersteund?

• August 17, 2026
  • 7 reacties
  • 79 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag,

Wat lees ik hier. Wordt de ExperiaWifi en de sw1 niet meer ondersteund!?

Ik heb 2 experia wifi's en 2 superwifi 1 modellen samen op de V10 aangesloten.

Voordat KPN mij overzette op de KPN software, werkte het perfect. Ik had goede Wifi in huis en de Experia Wifi's werkte als een zonnetje. Nooit problemen mee.

Nu moet ik met regelmaat de experia Wifi's uit en aan zetten om ze weer te laten werken. (vorige week nog)

Dit heb ik al verschillende keren eerder gemeld en er was mij beloofd dat er hard aan gewerkt wordt om dit op te lossen met een nieuwe update.

Nu lees ik hier dat dit niet het geval is en ook niet meer gebeurd.

Waarom (mij) dan niet op de oude software gelaten!

Nu moet ik zeker nieuwe super wifi's 2 gaan kopen a €100,- per stuk zie ik op de site. (of huren)

Hoe gaan jullie mij hierin tegemoet komen aangezien jullie door de migratie mijn (verouderd) systeem omver hebben getrokken?

Ik verwacht dan ook netjes van jullie kosteloos nieuwe wifi versterkers die jullie wel ondersteunen?

Of komt er dit ook nog eens bij wat bij mij al langer een doorn in het oog is van de providers.

Trouwe klanten opzadelen met inflatiecorrecties, en nu ook nog eens nieuwe apparatuur aan moeten schaffen.

En nieuwe klanten, die krijgen nieuwe tablet, tv, playstations of whatever.

Nee, ik heb hier even geen goed woord voor over als dit de service is naar klanten die al jaren bij KPN zijn.

Groet,

Theo

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

7 reacties

JanD
Wijsgeer
  • August 17, 2026

Beste ​@Theo v H  de door jou genoemde versterkers worden nog steeds softwarematig ondersteund, zie onderstaande links:

en

Als je nieuwere versterkers wilt kopen moet je dat niet via de KPN webshop doen, want dan betaal je inderdaad de hoofdprijs van €99 per stuk omdat er geen controle plaatsvindt of je klant bent of niet.

Beter is ze eventueel aan te schaffen via de wifimanager, zie onderstaande link:

of in de lokale KPN-winkel, dan kosten ze ongeveer €61,50 per stuk.

Alleen als de firmware te oud is, worden ze niet meer bijgewerkt en heeft KPN daar een omruilregeling voor.

Succes.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 17, 2026

​@JanD 

Moderator Erik heeft geschreven dat de Experia Wifi met onmiddellijke ingang niet meer ondersteund wordt en de SuperWiFi 1 officieel niet meer per 1 januari 2027. 

En er schijnt geen omruilregeling te komen. 

Ik ben het uiteraard volledig eens met ​@Theo v H.

JanD
Wijsgeer
  • August 17, 2026

Bedankt voor de update ​@Noordzee , heb je daar een bron voor, zodat ik het bij mij op kan slaan?

Het zou mooi zijn als KPN dat ook in een nieuwsbrief naar alle klanten kenbaar maakt, niet iedereen is lid van een forum en nog minder mensen sijn superuser😎

Beste ​@Theo v H zie update van ​@Noordzee 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 17, 2026

Was even zoeken ​@JanD , maar hij heeft het zes dagen terug geschreven in dit topic:

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • August 17, 2026

Wel erg jammer dat de Experia Wifi met onmiddellijke ingang niet meer ondersteund wordt. 

Ze doen het bij mij al jaren goed. En dan er schijnt geen omruilregeling te komen. Dat is toch niet aardig van KPN voor trouwe klanten. Er moet toch iets geregeld kunnen worden?

JanD
Wijsgeer
  • August 17, 2026

Wel erg jammer dat de Experia Wifi met onmiddellijke ingang niet meer ondersteund wordt. 

Ze doen het bij mij al jaren goed. En dan er schijnt geen omruilregeling te komen. Dat is toch niet aardig van KPN voor trouwe klanten. Er moet toch iets geregeld kunnen worden?

Helaas niet ​@JonkyM aan alles komt een eind, ook software-ondersteuning.

De EW is technisch verouderd zoals dat heet, moet bekabeld aangesloten, ondersteunt geen wifi6.

Maar zolang als deze bij jou goed werkt is er dus niets aan de hand.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 17, 2026

Helaas niet ​@JonkyM aan alles komt een eind, ook software-ondersteuning.

De EW is technisch verouderd zoals dat heet, moet bekabeld aangesloten, ondersteunt geen wifi6.

Maar zolang als deze bij jou goed werkt is er dus niets aan de hand.

Slap excuus, een V10 is zelfs 5 jaar ouderÂ