Skip to main content
Vraag

Zes SuperWifi's zijn blijven steken op oude software

• July 19, 2026
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

Hier precies hetzelfde probleem. Al mijn SWP (6 stuks) worden niet herkend omdat de firmware te oud is.

Wat kan ik doen?
Kan ik ze omruilen bij KPN, want het zal toch niet zo zijn dat ze gewoon niet werken en iedereen met verouderde firmware pech gehad heeft??

Hartelijke groet

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Yolanda1969, welkom allereerst bij onze community en een terechte vraag. 

Ik denk graag mee. Heb je deze SuperWifi's bij ons aangeschaft? En zijn ze een tijdje niet aangesloten geweest? Ik probeer namelijk te achterhalen waarom ze niet overgezet zijn naar de nieuwe firmware. Per april kan de oudere firmware niet meer worden geüpgraded.  Als het aan onze kant iets mis is gegaan met de update, dan kun je contact met ons opnemen.

Maak in dit geval makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 21, 2026

Klopt, ik heb ze een tijd niet gebruikt, maar wil nu toch mijn wifi weer door het hele huis hebben.  ze hebben de update dus inderdaad gemist

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Klopt, ik heb ze een tijd niet gebruikt, maar wil nu toch mijn wifi weer door het hele huis hebben.  ze hebben de update dus inderdaad gemist

Als ze van ons zijn: 

Maak in dit geval makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Hou ons op de hoogte. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 24, 2026

Net gebeld met een collega van je. Geen directe oplossing beschikbaar, maar hij gaat het overleggen volgende week in de “dagstart” van zijn team en komt dan hopelijk terug met een oplossing. Ik ben benieuwd. Als ik er maar 2 aan de praat krijg ben ik al reuze geholpen, die andere 4 is inmiddels overkill…

Wordt vervolgd.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Goed dat dit wordt opgepakt, zou ik ook mee mogen kijken? 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Niemand ziet dit verder behalve wij moderators. 😊

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • July 24, 2026

Hier precies hetzelfde probleem. Al mijn SWP (6 stuks) worden niet herkend omdat de firmware te oud is.

Wat kan ik doen?

Is het dan niet mogelijk om een van die SuperWifi's als master te gebruiken met de andere er aan gekoppeld?
Zoals in dit topic?
Kan ik de SuperWifi zelfstandig gebruiken en niet als slave?
Even zoeken dus met een IP scan tool en inloggen op die SuperWifi's kan dat niet? 

Net zoals een hele collectie Experia WiFi's die bij een kennis/bedrijf ook nog (uitstekend!) werken met oude software (1.00.28v2~1.00.41) 😏