Skip to main content
Sticky

Community Café

• 17 januari 2025
  • 181 reacties
  • 2222 keer bekeken
Community Café
Toon eerste bericht

181 reacties

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 14 februari 2025

Ze was verrast, dacht eerst dat iemand een verkeerde auto had gedaan, tot ze het hartje tegen kwam toen was ik betrapt...

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4345 reacties
  • 17 februari 2025

Angstzweet hier, ben eigenlijk voor niks bang behalve de tandarts. Maar heb nu zo ontzettende pijn dat ik sinds afgelopen donderdag me “ziek” heb gemeld. Vrijdag een bezoek zonder resultaat en enkel pijnstilling / antibiotica. Vandaag dan nog twee keer gebeld en toch weer een spoed bezoek gepland en nu was het wel heel duidelijk dat mijn wortel aan het sterven was en dus hebben ze direct kunnen starten met een wortelkanaalbehandeling. Dat viel gelukkig ontzettend mee. Donderdag deel 2 en dan gaan ze hem weer dicht maken. 🥹

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Oh gos ​@Ik_Combineer, ik heb het met je te doen! Waardeloos dat je er zoveel last van hebt, ik ben wel blij om te lezen dat je eerste behandeling meeviel 😊 Heel veel beterschap en sterkte!💚

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 17 februari 2025

Oeff tandarts, gelukkig geen grote angst, maar ook niet met plezier. Gelukkig had laatst eindelijk een modus gevonden om de behandeling prettiger te krijgen, gewoon druk zijn met dingen die je ziet en daar op focussen, uiteraard wel met mond open. 8 maart nog een extra bezoekje, angstzweet is altijd weer bij de rekening die je krijgt van ze 😓.

Ik hoop dat de behandeling geholpen heeft voor je en dat het donderdag ook goed te doen is!

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30809 reacties
  • 17 februari 2025

Als je deel één hebt overleefd, komt het met deel twee ook helemaal goed ​@Ik_Combineer! Ik vind de tandarts ook altijd een ‘ding': toen mijn verstandskiezen eruit moesten, lag ik met dikke tranen in de behandelstoel, zo bang was ik. Maar ik heb geen moment pijn gehad😅, dus daar denk ik nu altijd maar aan terug als ik weer naar de tandarts mag.

@MandersOnline jij ook vast succes de 8e!

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 17 februari 2025

Dankjewel Marcia, bij mij is het gelukkig niet zo erg beetje na werk zal ik maar zeggen, eerst schoongemaakt en nu nog de afwerking met polijsten enzo.

Alleen als je het hebt over verstandskiezen trekken, bij mij was dat alles behalve een pretje. Dit is dan ook door een kaakchirurg in het ziekenhuis gebeurd, maar meeste last had ik van die rot prikken en de pijn na afloop omdat ik pijnstillers weigerde😅.

Tegenwoordig als ze iets moeten doen qua boren laat ik dat graag zonder prikjes doen, dan maar een beetje pijn, ik loop bij de dreiging van een prikje zo de stoel uit.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 913 reacties
  • 20 februari 2025

Klinkt niet helemaal gezellig allemaal. 💉 Ook ik heb een keer een WKB gehad, geen pijn, maar die smerige ‘bleekwater’ smaak die je er later van in je mond hebt…

Veel sterkte allemaal.

Denk hier maar aan 🍩🎂🍰, maar niet teveel hè!

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 20 februari 2025

Nou kan je denken aan die lekkernijen, maar na een waterstofperoxide behandeling zoals je bedoelde is dat echt niet zo lekker als je dacht. Wat is dat inderdaad goor, daar ben ik nu net een paar dagen geleden mee gestopt.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 913 reacties
  • 20 februari 2025
MandersOnline schreef:

Nou kan je denken aan die lekkernijen, maar na een waterstofperoxide behandeling zoals je bedoelde is dat echt niet zo lekker als je dacht. Wat is dat inderdaad goor, daar ben ik nu net een paar dagen geleden mee gestopt.

Een H2O2 behandeling heb ik een keer voorgeschreven gekregen, in 2000, toen ik ‘glossitis’ had. Klinkt heftig, was het ook, ‘n opgezwollen tong. Is allemaal weer goed gekomen na veel spoelen en antibiotica.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 20 februari 2025

Klinkt inderdaad niet erg best…

Ben momenteel even vervelend aan het doen bij mijn werkgever😅.

Ze willen mij ergens heen sturen, maar ben er nog nooit geweest en zou dus ook totaal niets er kunnen doen en dan ligt het voor mij nog eens minimaal zonder file en ander verkeersleed minimaal 2 uur rijden bij mijn huis vandaan.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 913 reacties
  • 27 februari 2025

Regelmatig zie ik discussies voorbij komen over de tarieven en de verhogingen hiervan. Dat kan soms flink uit de hand lopen qua standpunten.

Op die momenten moet ik dan aan wijlen mijn vader denken. Die werd weleens gebeld over dat het salaris een ‘valuta dag’ later was geboekt. Steevast was zijn antwoord: “Rookt u?” “Jawel”, klonk het aan de andere kant van de lijn. “Nou, als je eens een sigaretje minder doet, heb je de kosten van die ene valutadag, er weer uit”. 

Ikzelf zeg dan ook weleens, ga eens een latte of hoe die dure koffietjes ook moge heten, minder nemen, dan heb je zo de (gestegen) kosten er weer uit.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 27 februari 2025

Ik rook niet, drink geen alcohol en ook geen (dure) koffie, zelfs geen thee. Misschien Internet en TV eruit gooien en weer eens genieten van rust en buiten. 😉

Doet me denken aan zo een duur abonnement die ik wilde opzeggen, maar daar doen ze bij de belastingdienst niet aan vertelde ze mij, ik heb me ook nooit bewust er voor aangemeld.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8190 reacties
  • 27 februari 2025
MandersOnline schreef:

Ik rook niet, drink geen alcohol en ook geen (dure) koffie, zelfs geen thee. Misschien Internet en TV eruit gooien en weer eens genieten van rust en buiten. 😉

Doet me denken aan zo een duur abonnement die ik wilde opzeggen, maar daar doen ze bij de belastingdienst niet aan vertelde ze mij, ik heb me ook nooit bewust er voor aangemeld.

Beste ​@MandersOnline en andere meelezers,

vroeger werd je door de Belastingdienst uitgenodigd om aangifte te doen, toen kon ik de uitnodiging nog wel eens afwijzen als ik niks hoefde bij te betalen of terug te ontvangen.

De laatste jaren is de toon een stuk strenger: ‘u moet aangifte doen’.😎

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 27 februari 2025

Ja inderdaad je moet, vanaf zaterdag kan het weer de verplichting voldoen, meestal is die bij mij wel positief de einduitslag.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8190 reacties
  • 27 februari 2025
MandersOnline schreef:

Ja inderdaad je moet, vanaf morgen kan het weer de verplichting voldoen, meestal is die bij mij wel positief de einduitslag.

Ik kan pas vanaf zaterdag, overmorgen dus, aangifte doen ​@MandersOnline of woon jij in een tijdzone waar het al vrijdag is?😎

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 294 reacties
  • 27 februari 2025

Ja ik corrigeerde al, maar jij was me net voor...

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4345 reacties
  • 4 maart 2025

Drie kwartier pauze en mijn laatste klantbezoek was iemand welke aan de Kralingse plas (Rotterdam) woonde. Mijn gemoedstoestand wordt altijd een stuk beter van dit weer 😄

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wat mij betreft is het ook al weer t-shirt weer 😎

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Ik merk dat we er enorm naar snakken die zon. Gelukkig was het afgelopen weekend ook lekker en dan heb je meer tijd dat je er van zou kunnen genieten, uiteraard moet je daar wel de tijd voor nemen en het doen.

Maar nu zie ik ook dat ​@Ik_Combineer weer vol aan de bak is gegaan, alles goed gekomen bij de tandarts en misschien nu minder bang?

Mijn afspraak voor komende zaterdag is ineens 2 geworden en bijna een uur eerder die eerste🤔. Heb maar gezegd is oké doe er dan maar 2, want ik heb sinds vrijdag ook de gehele dag een treintje over de treinrails in mijn mond rijden🚆. Meteen maar een goede controle en schoonmaak, want dat laatste is wat lastiger geworden.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4345 reacties
  • 4 maart 2025
MandersOnline schreef:

Maar nu zie ik ook dat ​@Ik_Combineer weer vol aan de bak is gegaan, alles goed gekomen bij de tandarts en misschien nu minder bang?

Ja heb inderdaad geen update geplaatst. Eigenlijk direct na me wortelkanaalbehandeling was alle pijn weg en kon ik weer lachen. Dag of twee nog wel gevoelig geweest maar niet die intense pijn die ik bijna een week lang heb ervaren. Het was eigenlijk minder vervelend als gaatjes vullen. Lang leven de moderne techniek en verdovingen. 

Heb zelfs van de moderatoren van dit forum een doosje fruit ontvangen. Echt super lief. 😊

Denk dat me angst een stukje minder is, maar dat komt vooral omdat mijn eigen tandarts heel goed met mij mee werkt en rustig aan doet. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6860 reacties
  • 4 maart 2025

Lijkt me echt een enorme opluchting dan ​@Ik_Combineer. Zeker als je er dan al een tijdje mee rondliep. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Ik heb inderdaad gemerkt dat er hier heel vriendelijke moderatoren zitten, dus zeker leuk dat ze dan ook nog aan je denken en je een doosje fruit sturen. Altijd fijn om zoiets ook te delen vind ik, laten weten dat je het waardeert.

Wat betreft een meewerkende tandarts dat is wel fijn inderdaad, je hebt ook tandartsen die er juist zijn voor mensen met angst en dat ze dan ook meer aandacht aan je besteden zodat jij ook op je gemak bent en als dat de standaard is bij de tandarts is waar jij komt is dat ook zeker meegenomen, je hebt wel kans dat ze de extra tijd ergens in rekening brengen, maar dat is dan ook niet heel erg.

Zojuist heb ik ook even weer genoten van het zonnetje, lekker klein stukje lopen door de polder en weer terug helaas want het werk roept ook nog...

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2323 reacties
  • 7 maart 2025

Bedankt voor de reminder dat ik binnenkort weer een afspraak moet maken met de tandarts. Alhoewel ik vanzelf ook wel een berichtje krijg. 😁

Even wat anders: Ik heb mijn huis vanaf vandaag opgefleurd met deze retro T65-TDK telefoon. Het grappigste is, dat het lijkt alsof deze telefoon daar altijd gestaan heeft, daar op de vensterbank in de hoek. En dat zal mij niks verbazen dat een van de vorige bewoners daar ooit zijn telefoon geplaatst heeft, omdat deze ook bij het isra-punt staat. Helaas (of gelukkig 😁) is het geen varkenssnuit aansluiting meer, maar ik ga dit weekend eens kijken of ik hem op mijn Fritz-box modem kan aansluiten. Ik ben benieuwd of er genoeg spanning voor de Elektronische Bel is. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Mijn huidige tandartsenpraktijk maakt meteen een afspraak voor de volgende keer. Niet meer zoals vroeger dat je een kaartje krijgt om nieuwe afspraak te maken.

Soms zit ik ook te denken mijn dect toestel te vervangen door een ouder type toestel, ik heb ook geen idee of dat gaat werken achter een Box V12. Zou meteen weer een stroomstekkertje schelen en kan ik heel misschien de V12 direct in stopcontact zetten in plaats via stekkerblokje.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4345 reacties
  • 16 maart 2025

Voor de mensen met AD premium of weten hoe ze een betaalmuur kunnen omzeilen, een stukje over de telefooncentrale in Rotterdam (het museum)

https://www.ad.nl/rotterdam/monteurs-weigerden-de-naam-ptt-te-gebruiken-maar-spraken-hartstochtelijk-van-telefoondienst-rotterdam~afe10a84/

Reageer