Skip to main content
Sticky

De Grote KPN F1 competitie #5

• February 16, 2026
  • 590 reacties
  • 10536 keer bekeken
Toon eerste bericht

590 reacties

• Topper
  • September 15, 2026

Zoals het er nu naar uit ziet mag ik niet meer op de community komen, zit ook een blokkade (403 error) op zodat ik niet meer kan inloggen. 

Maar. Je bent hier nu toch? ​@neutral 

Ja, dat heb ik ook toegelicht in mijn reactie.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 15, 2026

Hallo ​@neutral , maar hoe heb je de fout omzeild? Gebruik je misschien een VPN? Daarover heb ik eerder berichten gelezen als oorzaak.

Wacht eerst op een reactie van een moderator voor je je account weer opheft. Die kunnen niet altijd direct reageren.

• Topper
  • September 15, 2026

Hallo ​@neutral , maar hoe heb je de fout omzeild? Gebruik je misschien een VPN? Daarover heb ik eerder berichten gelezen als oorzaak.

Wacht eerst op een reactie van een moderator, die kunnen niet altijd direct reageren.

Het is geen fout, het is een bewuste blokkade, maar die blokkade voeren ze niet door op iedere mogelijke internetverbinding , zo staat het ook in een reactie. Dus via privedoorgifte optie kan ik hier nog wel komen.  Dit account had ik al eerder aangemaakt nadat het hier was verwijderd, maar die blokkade is er blijkbaar vanaf vanmorgen pas opgezet, want toen kreeg ik die 403 melding.  Maar wacht nog op een laatste reactie, maar die blokkade zal wel definitief zijn. Harde beslissing, maar zo werkt het blijkbaar. Heb nog een contract voor 2 jaar, maar goed. Kan er weinig aan doen vrees ik.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 15, 2026

Ik ben weer thuis, dus heb ik nu mijn spreadsheet kunnen bijwerken. Hierbij mijn berekening.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Moderator
  • September 16, 2026

Hoi ​@neutral , er is je persoonlijk ook al uitgelegd dat hier meer voorgeschiedenis aan ten grondslag ligt dan je in je laatste bericht(en) in dit topic beschrijft. We hebben hierover meerdere keren contact met je gehad en eerder ook duidelijke afspraken met je gemaakt.

Individuele moderatiebesluiten bespreken we niet verder in een openbaar topic. Laten we dit topic daarom weer gebruiken waarvoor het bedoeld is: de F1-competitie met volgende week de race in Baku. Berichten die na deze post nog worden geplaatst over het besluit zullen hier dan ook worden verwijderd. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 17, 2026

Hoe dit seizoen verder gaat verlopen is nog onzeker met de situatie in het Midden-Oosten, maar de Formule 1 maakte hier op woensdag de officiële kalender voor het 2027-seizoen bekend.

24 weekeinden met daarvan 10 sprintraces.

Gaat het lukken in maart volgend jaar of wordt Australië toch weer de opening van het seizoen?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Moderator
  • September 18, 2026

Wat is het nut van een sprintrace tijde de GP van Monaco. Dat ontgaat mij volledig. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 18, 2026

Wat is het nut van een sprintrace tijde de GP van Monaco. Dat ontgaat mij volledig. 

Dat vroeg ik me eigenlijk ook al af.

100 Km sprintrace in rij achter elkaar en daarna 300 Km in rij achter elkaar tijdens de race.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 18, 2026

Wat is het nut van een sprintrace tijde de GP van Monaco.

Om meer inkomsten te genereren? Ik kan me voorstellen dat er voor de kwalificatie en SP meer kaarten verkocht kunnen worden dan voor VT2/VT3.

Voor de toeschouwers misschien meer acties (rode vlaggen). Ze moeten immers langs de muren rijden met alleen 1 trainingssessie.

Jasper van KPN
Moderator

Het zou i.v.m. de inkomsten kunnen zijn inderdaad, voor de racespanning hoeven ze het daar niet te doen 🙃

Een paar maanden geleden heb ik vliegtickets gekocht om in april naar Japan te gaan, toen niet nagedacht over de kalender… maar nu Suzuka ook in die periode valt zijn we er wel naar aan het kijken 👀 Als het binnen het schema en het kostenplaatje past, wie weet, wie weet🤞

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 18, 2026

het kostenplaatje past, wie weet, wie weet🤞

Jasper van KPN
Moderator

Dat zal 'm sowieso niet worden 🤣 We kijken alleen naar de zondag als optie, zodat we meer dagen over houden voor de rest van het land.

• Topper
  • September 20, 2026

Gefeliciteerd voor 2 winnaars van deze week! Baku is up next tot over 2 weken. 

Met een race op zaterdag, is ook vrij bijzonder.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 20, 2026

De reden ligt bij de Azerbeidzjaanse kalender. Op 27 september herdenkt het land jaarlijks de gevallenen uit de Tweede Nagorno-Karabach-oorlog van 2020. Op die dag vinden in heel Azerbeidzjan officiële rouwplechtigheden plaats.

Het is trouwens niet de enige zaterdag dit jaar. De race in Las Vegas vindt altijd plaats op zaterdagavond, dit jaar op 21 november.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 20, 2026

Zie ook hier voor de tijden volgende week.

De race is zaterdag om 13 uur.