Skip to main content
Jubileum

Jubileumspel: de KPN Community is 15 jaar! Speel je mee?

• November 3, 2025
  • 152 reacties
  • 2321 keer bekeken
Toon eerste bericht

152 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dit eerste jubileumspel is gesloten! Je kunt geen antwoorden meer inzenden. Aan iedereen die meegedaan heeft, heel erg bedankt! Ik hoop dat jullie je net zo hebben vermaakt als wij, tijdens het maken én meelezen met jullie gepuzzel🤗

Wij buigen ons over de inzendingen en zullen later deze week in dit topic de winnaars én de antwoorden met jullie delen.

Verder is de feest- en spelvreugde nog niet over, want we gaan verder met een aantal feestelijke Kopkrakers 😁 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 17, 2025

Dan is het nu het moment om de manier te verklappen waarop je vanaf de start van het spel al heel snel de achttien kattenfoto's kon vinden.   

Kies in het menu de rubriek "De huiskamer" en je ziet dan als eerste een reeks "Sticky's". En laat dat nu net o.a. de topics zijn van de antwoorden en de foto's.    

Je kon dus heel snel klaar zijn met het zoeken naar de antwoorden op de zes vragen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 17, 2025

Ik snap het nog niet. Na die sticky's bekeken te hebben.

Ik ben met de 2 huisdieren topics zeker 2 uren bezig geweest om ze helemaal door te spitten. Toen had ik nog maar een paar kattenfoto's in de quiz gekoppeld. Exact dezelfde foto's waren het ook niet, dus vaak ook wel een gok. Ik ben er maar mee gestopt. Geen formulier ingevuld. Zonde geweest van m'n totale tijd inclusief de 6 gevraagde topics opsporen. De lol was en is er wel af hier. 

Ook die voortdurende neerdwarrelend confetti na openen topic vanuit de mail is wel genoeg nu.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

Ik heb totaal 10 katten gekoppeld en de rest naar de motto, hij moet oppervlakkig op de eigenaar lijken, dus oranje kat aan blonde mod, zwarte kat aan zwartharige en witte kat aan oude mods (grijs haar). Verder mensen met groene ogen aan katten met groene ogen (indien ik de ogen kan zien). Maar helaas vergeten vanochtend te versturen. Middagpauze was te laat😥

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

De zes meeste memorabele topics die je kon vinden stonden inderdaad als sticky in de huiskamer 😊 

De kattenvraag was de bonusvraag en bleek inderdaad ingewikkelder dan we eerst hadden gedacht. Vandaar dat we gaandeweg nog hints verzonnen hebben 😁 Er staan wel katjes van sommige mods in de huisdierentopics, maar niet allemaal. We hopen wel dat duidelijk genoeg was dat deze vraag een bonuspuzzel en -vraag was, puur voor de leuk, en geen must om mee te kunnen doen met dit spel😶 vandaar de noemer ‘bonusvraag’.

Ahhhh, dat is jammer ​@TDN! Ik vind de manier van bij elkaar zoeken wel heel leuk bedacht 😁

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 17, 2025

Dan is het nu het moment om de manier te verklappen waarop je vanaf de start van het spel al heel snel de achttien kattenfoto's kon vinden.   

Kies in het menu de rubriek "De huiskamer" en je ziet dan als eerste een reeks "Sticky's". En laat dat nu net o.a. de topics zijn van de antwoorden en de foto's.    

Je kon dus heel snel klaar zijn met het zoeken naar de antwoorden op de zes vragen. 

Ik deed dat anders ​@Noordzee . Na 2 vragen zag ik dat steeds dezelfde tekst bij de kattenfoto stond. En toen heb ik gezocht met deze zin en vind je ook heel eenvoudig de betreffende topics 😁. Om dit te voorkomen had de tekst in de foto opgenomen kunnen worden.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 17, 2025

De zes meeste memorabele topics die je kon vinden stonden inderdaad als sticky in de huiskamer 😊 

De kattenvraag was de bonusvraag en bleek inderdaad ingewikkelder dan we eerst hadden gedacht. Vandaar dat we gaandeweg nog hints verzonnen hebben 😁 Er staan wel katjes van sommige mods in de huisdierentopics, maar niet allemaal. We hopen wel dat duidelijk genoeg was dat deze vraag een bonuspuzzel en -vraag was, puur voor de leuk, en geen must om mee te kunnen doen met dit spel😶 vandaar de noemer ‘bonusvraag’.

Ahhhh, dat is jammer ​@TDN! Ik vind de manier van bij elkaar zoeken wel heel leuk bedacht 😁

Volgens mij weten jullie zelf het antwoord niet op de bonusvraag 😂

Ik vond het wel leuk om wat te zoeken op de bonusvraag maar tijd ontbeerde hier om in detail de hints allemaal langs te gaan. Ik heb zelfs TeamKPN nog even gecontroleerd en vond daar mogelijk ook nog 2 antwoorden haha. Nu de bonusvraag niet meetelt kan ik me er op beroepen dat ik geen oneerlijk speelveld hebt betreden 😁

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hahahaha slimmerd ​@Roy74 🤣 Of wij zelf het antwoord op de bonusvraag weten? Jazeker wel, we hebben de vraag zelf in elkaar gedraaid 😋 En zoals gezegd, we delen de antwoorden hier later van de week nog, so you'll see!

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

Ook die voortdurende neerdwarrelend confetti na openen topic vanuit de mail is wel genoeg nu.

Leuk, toch? Ik blijf poetsen op het beeldscherm en eronder… 😜 ‘t blijft wel lekker schoon zo… 🤣🤣

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 17, 2025

Hahahaha slimmerd ​@Roy74 🤣 Of wij zelf het antwoord op de bonusvraag weten? Jazeker wel, we hebben de vraag zelf in elkaar gedraaid 😋 En zoals gezegd, we delen de antwoorden hier later van de week nog, so you'll see!

Je moet dit soort vragen niet aan iemand met mijn beroep voorleggen want die zoeken de snelste weg naar de oplossing 🙃

Ik dacht even dat ​@Noordzee dezelfde strategie had maar hij was ook creatief 😅

Ik blijf hier maar confetti opzuigen ​@driemaster.

Is de pluizige naaktkat van Sanne een beetje lief? 🥳

Eten en dan vlug aan het werk. We zien de oplossing wel verschijnen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 17, 2025

Mijn manier was ook makkelijk 🤗 (als je het zag). Toen ik de tweede vraag had opgelost, viel me op dat bij de drie kattenfoto’s deze tekst stond: Hé, wat zit hier nou?😼 , net als bij het eerste antwoord. Met één zoekactie ontdekte ik dat deze tekst bij 6 topics te vinden was. Toen had ik ook achttien katten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 17, 2025

Is de pluizige naaktkat van Sanne een beetje lief? 🥳

Vast wel, maar heet die Henry, Nugget, Toby, Charlie, Rinus, Pochy, Noeby, Thorvi, Poeki, Olla, Kruimel, Uki of toch Hobbes? 

• November 17, 2025

Ow, vergeten 🤓

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

viel me op dat bij de drie kattenfoto’s deze tekst stond: Hé, wat zit hier nou?😼

Ben je zeker dat het zo is, of heb ik verkeerde topics gevonden?

1. Goed bezig!​​​​😸
  2. Gevonden!😹
  3. Nog 3 foto's!🐈
  4. Herken jij deze gezichten?😼
  5. Je hebt ons gevonden!​​​ 😻
  6. Hé, wat zit hier nou?😼

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 17, 2025

@TDN 

Moderator Thomas heeft die teksten aangepast nadat deze fout gemeld was aan de moderators. 

Dus op die manier kon je die topics daarna niet meer terugvinden. Die sticky’s hebben ze zo gelaten.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 17, 2025

viel me op dat bij de drie kattenfoto’s deze tekst stond: Hé, wat zit hier nou?😼

Ben je zeker dat het zo is, of heb ik verkeerde topics gevonden?

1. Goed bezig!​​​​😸
  2. Gevonden!😹
  3. Nog 3 foto's!🐈
  4. Herken jij deze gezichten?😼
  5. Je hebt ons gevonden!​​​ 😻
  6. Hé, wat zit hier nou?😼

Ik had het ook zo gevonden, lees maar iets verder terug. 
De deugnietjes hebben het lek gedicht. Ik had natuurlijk al een screenshot gemaakt 😅

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

De deugnietjes hebben het lek gedicht. Ik had natuurlijk al een screenshot gemaakt 😅

Aha. Ik heb al bij de eerste vraag te weten heel vele katten foto's te vinden. Gewoon foto's zoeken met tekst KPN en moderator en site:community.kpn.com, Erik heeft zelfs een identiek foto geplaats.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 17, 2025

Ik had het ook zo gevonden, lees maar iets verder terug. 

Ach, het maakte het makkelijker, maar ik had de topics zonder dit “lek” ook wel gevonden.
Ik werd door ​@Thomas van KPN via PB om details gevraagd. Daarmee heeft hij het lek gedicht.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 17, 2025

Aha. Ik heb al bij de eerste vraag te weten heel vele katten foto's te vinden. Gewoon foto's zoeken met tekst KPN en moderator en site:community.kpn.com, Erik heeft zelfs een identiek foto geplaats.

Eens. Het was ook aardig te vinden zonder dit lek. Een tweetal vragen wist ik zonder zoeken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 17, 2025

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Mijn manier was ook makkelijk 🤗 (als je het zag). Toen ik de tweede vraag had opgelost, viel me op dat bij de drie kattenfoto’s deze tekst stond: Hé, wat zit hier nou?😼 , net als bij het eerste antwoord. Met één zoekactie ontdekte ik dat deze tekst bij 6 topics te vinden was. Toen had ik ook achttien katten.

Ah, goed dat dit ‘lek’ boven water is 😜 Ik had de tekst in eerste instantie hetzelfde gehouden want dat leek me lekker duidelijk - ook voor minder ervaren bezoekers, mocht iemand een gokje wagen en meedoen. 

Maar daar wordt het voor jullie véél te gemakkelijk van natuurlijk😂

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik geniet echt van wat ik hier lees🤣, heel tof om te zien dat jullie zo creatief naar de oplossingen zijn gaan zoeken haha!

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 18, 2025

Ik geniet echt van wat ik hier lees🤣, heel tof om te zien dat jullie zo creatief naar de oplossingen zijn gaan zoeken haha!

Er lopen echt talenten rond hoor. Creatief, muzikaal, analytisch. Jullie onderschatten de klant base 🙃

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Het moment is daar! Tijd voor de bekendmaking van de winnaars én de juiste antwoorden!

Laten we beginnen met de winnaars. Wij hebben genoten van jullie inzet en hebben verrassend veel goede antwoorden gezien op de bonusvraag, die best een grote uitdaging was om helemaal goed te beantwoorden😁

De winnaars van dit Jubileumspel

Het was een close call, maar uiteindelijk is de winnaar van de eerste prijs…. ​@Noordzee! Petje af voor jouw tijd en zoekwerk dat je er in gestoken hebt 😸 Jij wint een kadokaart voor een uitje naar keuze!

De tweede en derde plaats zijn voor ​@RBxx en ​@driemaster! Jullie winnen beide een keuzekadokaart.

We zijn ontzettend onder de indruk van het aantal namen van onze katten die jullie hebben weten te vinden, onze complimenten 😁 Jullie kadokaarten komen zo snel mogelijk jullie kant op.

De poedelprijs gaat naar ​@Roy74! Jouw antwoorden op de vragen waren juist, de bonusvraag helaas niet 😋 We sturen ook iets leuks naar jou op!

De antwoorden op vraag 1 tot en met 6

Vraag 1: Antwoord A, een jubileumspel

Vraag 2: Antwoord 2, hoe je tv kijkt - het virtuele kijkje achter de voordeur

Vraag 3: Antwoord 3, deze zat natuurlijk in het SAIL topic

Vraag 4: Antwoord 1, de Grote F1 competitie

Vraag 5: Antwoord 1, een miljoen reacties op de Community!

Vraag 6: Antwoord 3, een Maine Coon waarmee je het topic kon vinden ‘Welk type ras is de kat in de KPN reclame?

De antwoorden op de bonusvraag

En dan nu de antwoorden waar we allemaal op hebben zitten wachten en die de gemoederen flink bezig gehouden hebben 😼 Er zaten ook stiekem wat instinkers in, zoals dat Sanne eigenlijk 2 katten heeft, maar in dit spel ééntje heeft opgegeven… 

De antwoorden: Welke kat is van wie?

Vraag 1: het jubileumspel

Katten: Vlo van Denise, Toby van Thomas, Kruimel van Jeroen

Vraag 2: kijkje achter de voordeur

Katten: Pocky van Alexandra, Charlie van Erik, Milo van Chris

Vraag 3: sail topic

Katten: Guinea van Denise, Nugget van Alexandra, Rinus van Jan

Vraag 4: De grote F1 competitie

Katten: Henry van Erik, Loki van Chris, Uki (inmiddels Sjakie) van Maj

Vraag 5: mijlpaal 1 miljoen keer bedankt

Katten: Thorvi van Maj, Nobby van Sanne, Parcival van Thomas

Vraag 6: Welk type ras is de kat in de KPN reclame