Skip to main content
Vraag

Waarom markeren moderators hun eigen antwoord als beste antwoord?

• August 25, 2026
  • 30 reacties
  • 469 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 1, 2026

Men moet ook niet alles de moderators de schuld geven. Heel vaak kiest de TS een willekeurig antwoord als het beste antwoord omdat hij per ongeluk doet of wil het topic op slot gooien. Bij de tweede optie kiest hij vaak het laatste bericht of zelfs zijn eigen bericht als beste antwoord.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 1, 2026

Ik zeg ook niet dat moderators het altijd doen. Maar het komt/kwam mij gewoon vreemd over wanneer ze dit doen bij hun eigen gegeven antwoorden. Er zijn ook genoeg topics waarbij geen enkel antwoord wordt gemarkeerd ook al is de vraag beantwoord of het issue opgelost.

Het heeft ook niks met schuldvraag of wat dan ook te maken maar met hoe en waarom, wanneer het antwoord niet strookt met de werkelijkheid.

• September 2, 2026

En daar bij zou ik graag willen kunnen zien wie er het “beste” antwoord koos ( en waarom).
Zoals ik bv hier ook al aangaf : 

Ik krijg een bericht dat dit probleem opgelost is, of althans, er is een antwoord gekozen.
Helaas kunnen we dan niet zien wie dat deed, de vraagsteller of een moderator.
Dat zou heel fijn zijn als dat er bij vermeld  kan worden, als functie de forum software.
In de meeste gevallen vermoed ik een bureau opruiming van een moderator.
Het zou heel fijn zijn als de vraagsteller nog wat kan laten weten, bvd !

En dit probleem bleek nog helemaal niet opgelost, en nog steeds niet, althans, het gesprek is zonder conclusie gestopt, helaas ( zoals zo vaak :-/   )

( ik plaatste dit bericht eerst per ongelijk hier : 

)

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 2, 2026

En daar bij zou ik graag willen kunnen zien wie er het “beste” antwoord koos ( en waarom).
Zoals ik bv hier ook al aangaf : 

Het systeem is daar niet voor ontworpen: KPN huurt forumsoftware van Gainsight, dus je moet werken met de beschikbare functies. Wat jij vraagt, ontbreekt daarin.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 2, 2026

Gainsight zegt dat volgende personen het beste antwoord kunnen kiezen (dus niet alleen TS en moderators)

There are three different types of users who can mark a reply as the best answer:

• The person who asked the question
  • Everybody who visits this question via the Control environment
  • Users who have one of these primary roles: Super user, Moderator, Community Manager, Administrator