Beantwoord
Gezocht: televisie waarbij digitenne kastje altijd aan kan blijven staan zonder spontaan de tv (die in standby staat) aan te zetten
Mijn moeder kan de tv alleen maar bedienen met de aan/uit (dwz vanuit standby toestand). Digitenne kan ze niet bedienen. Vandaar dat die altijd aan moet blijven. Soms start de ontvanger de tv spontaan op, vanuit de standby stand van de tv dus. Dit is uiteraard niet gewenst. Komt dit door het te warm worden van de ontvanger of is de tv te oud (hele oude acer). Daarnaast meen ik me te herinneren dat het digitenne kastje ook spontaan uit kan gaan na een dag of paar dagen. Dat is niet wenselijk.
Ook heeft ze aansluiting op de glasvezel en de mogelijkheid van interactieve televisie. Deze laatste optie gebruiken we nu niet. De kabel die het modem zou kunnen verbinden met de tv is trouwens veel te kort, dus dan moeten we een vier meter langere kabel zien te krijgen.
Is er een simpele oplossing voor dit probleem? Een nieuw tv-toestel misschien? En zo ja, welk merk en type?
Al vast bedankt voor uw reactie!
Ook heeft ze aansluiting op de glasvezel en de mogelijkheid van interactieve televisie. Deze laatste optie gebruiken we nu niet. De kabel die het modem zou kunnen verbinden met de tv is trouwens veel te kort, dus dan moeten we een vier meter langere kabel zien te krijgen.
Is er een simpele oplossing voor dit probleem? Een nieuw tv-toestel misschien? En zo ja, welk merk en type?
Al vast bedankt voor uw reactie!
Beste antwoord door PeterG
Met dementie blijft/wordt alles lastig. Een kennis belt me nu om de haverklap op dat dit niet werkt en dan weer dat niet (telefoon/computer/televisie). Maar vrijwel steeds weer blijkt het probleem 'bedienen' te zijn. Voor apparaten die 'ie al jaren heeft.
De afstandsbediening voor Digitenne lijkt me niet al te moeilijk. Die krijgt ze vast 'in de vingers'. Er zijn ook geen knoppen met dubbele functie. Leg uit 1 t/m 6 en het volume. Of alleen zappen en het volume.
De huidige Digitenne afstandsbediening.
De plek van de knoppen, o.a. cijfers, is inderdaad heel anders dan bij de afst.bed. van de oude Topfield ontvangers. Maar cijfers blijven cijfers.
De Digitenne ontvanger kan 24/7 aan blijven. Er zit geen functie op dat ie na 4 uren niet bediend te zijn weer uit (standby) gaat. Dat heb ik er nog niet op ontdekt i.i.g.
Bekijk origineelDe afstandsbediening voor Digitenne lijkt me niet al te moeilijk. Die krijgt ze vast 'in de vingers'. Er zijn ook geen knoppen met dubbele functie. Leg uit 1 t/m 6 en het volume. Of alleen zappen en het volume.
De huidige Digitenne afstandsbediening.
De plek van de knoppen, o.a. cijfers, is inderdaad heel anders dan bij de afst.bed. van de oude Topfield ontvangers. Maar cijfers blijven cijfers.
De Digitenne ontvanger kan 24/7 aan blijven. Er zit geen functie op dat ie na 4 uren niet bediend te zijn weer uit (standby) gaat. Dat heb ik er nog niet op ontdekt i.i.g.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.