Skip to main content

Sinds vandaag een noodpakket en helaas alleen npo zenders kunnen ontvangen. Ik lees hier iets over een activatie signaal vanuit kpn? Zou iemand mij hiermee kunnen helpen 

Groeten

Hallo @Tmaar ,

Een moderator wil graag een activatiesignaal (laten) versturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Zet de ontvanger alvast aan op NPO1. De TV kan eventueel uitblijven. 


@Noordzee 

Bedankt voor de reactie.

Zojuist ingevuld


Hoi @Tmaar, welkom. 

Ik ben er mee aan de slag geweest. Met een half uurtje moet het werken. 


@Bart_Z helaas doet die nog niets meer dan npo 1 2 3.. 


@Tmaar 

Als het toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zenders zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou in Gelderland is dar RF-kanaal 28. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 


@Noordzee 

Dit werkt ook niet. Er komt geen beeld bij cnn


Wat gek zeg. Ik heb hem nog een keer geactiveerd. Hoor graag hoe het over een half uur gaat. Werkt het dan nog niet, dan zal ik mijn collega's vragen ernaar te kijken.


@Bart_Z 

Op dit moment werkt het nog steeds niet. 

 


@Tmaar 

Wil je nog een keer goed het CAS-ID nummer controleren? Als je hier in jouw Forum profiel  een typefoutje hebt gemaakt, dan gaat het nooit lukken.  


@Noordzee nogmaals naar gekeken en die klopt echt. 


Ik heb ook mijn collega gevraagd ernaar te kijken. Ik vind het namelijk wel vreemd waarom het nog niet werkt. Hopelijk lukt het mijn collega's van de back office.Â