Skip to main content

helaas geen signaal digitenne. Ook menu en Ant op afstandsbediening werkt niet. Alles gecheckt maar ..niets. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Duukje05 ,

Wil je anders het volgende eens uitvoeren?: 

1/ Haal de ontvanger even een aantal seconden helemaal van de stroom af. 

2/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Verder heb ik een drietal vragen aan jou : 

Wat gebruik je voor type antenne? 

Staat de antenne binnen of buiten?

In welke locatie ben je nu? 
 


Ik heb stap 1 t/m 3 al een paar keer uitgevoerd.

krijg geen menu opgeroepen via afstsndsbediening.

ik heb binnenantenne funke DSC 550.

locatie is slaapkamer


Ik denk dat met de locatie waarnaar gevraagd wordt , wordt bedoeld in welke stad / dorp je Digitenne probeert te ontvangen.

Dan is te zien of er bij jou de ontvanmgst eenvoudig mogelijk moet zijn of misschien lastiger is.,


Oeps, locatie is in dit geval Esbeek


Hallo @Duukje05 ,

In Esbeek is het niet mogelijk om met een binnenantenne signaal op te vangen van Digitenne. Met een buitenantenne wordt het al een uitdaging. 

Ik adviseer de moderator (die hier nog gaat komen) om jou een buitenmontageset op te sturen.

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Hieronder een (oude ) dekkingskaart van Digitenne, waarop je kunt zien dat ontvangst bij jou niet mogelijk is met een binnenantenne. 

  

 


Toch raar. Tot nu toe altijd gelukt met binnenantenne!!


Maar met de antenne buiten is de kans veel groter dat het wel lukt. Even voor de zekerheid : Hierboven staat dat je een Funke DSC 550 gebruikt, in jouw profiel : Funke V4. Dat zijn twee verschillende antennes. Heb je Funke V5 (DSC 550) in gebruik? Zie de foto van hieronder: 

 


Ik zie geen v5 staan, wel DSC 550. Mijn antenne oogt smaller dan bovenstaande afbeelding


Funke V5 is gelijk aan de Funke DSC 550
 

https://www.cardwriter.nl/funke-dsc550-binnenantenne.html?utm_source=Google+Merchant+Center&utm_medium=referral&utm_term=96158064&utm_content=Funke+DSC550+binnenantenne+voor+DVB-T(2)+34+dB&utm_campaign=EasyAds&gclid=EAIaIQobChMImpW0mMPo6QIVC6h3Ch0iRwVcEAUYASABEgKGAPD_BwE

De buitenmontageset van KPN past dan op jouw antenne. 👍

 


Ik heb stap 1 t/m 3 al een paar keer uitgevoerd.

krijg geen menu opgeroepen via afstsndsbediening.

 

Wat bedoel je? 

Werkt de knop Menu niet? 

 

8fc42984-f4b1-4bed-9bd7-d4b52a15badf.jpg

Dan vermoed ik eigenlijk bij nader inzien dat jouw ontvanger defect is. 

Misschien is het een beter idee om eerst jouw ontvanger eens om te ruilen ! 

Er komt hier vanzelf een moderator langs,. 

 


Opgelost: een defecte aansluiting usb-poort tv was de oorzaak van storing!

dank je wel voor meedenken!!


Fijn ! 

Ik vermoed dat je nu dan ook geen behoefte meer hebt aan een buitenmontageset. Maar daarmee kun je wel de ontvangst optimaliseren. 


Reageer