Skip to main content

Goeienavond.

 

Sinds 1 week bezig met het probleem van de digitenne decoder van mijn moeder.

Mijn moeder is 77 jaar oud dus niet de meest handigste maar probeert wel altijd alles eventueel telefonisch als het haar gevraagd word.

 

Probleem: afstands bediening werkt ineens niet meer (niets verandert aan thuis situatie in de laatste jaren).

Van alles geprobeerd, fabrieks reset, stroom loos maken you name it.

Helpdesk gebeld: we sturen een nieuwe afstands bediening op.

Afstand bediening is binnen: werkt niet.

Nog een reset hij werkt! yessss probleem opgelost! of niet??

Dag erna weer niets, reset (op alle manieren) en hij werkt hoogstens voor een minuut of wat.

 

Wederom heeft mijn moeder de helpdesk gebeld, conclusie decoder is niet fris meer ze gaan haar na een lange telefoon sessie waar om omschrijvingen van het kastje werd gevraagd een nieuwe opsturen.

Wel de vermelding dat de oude terug gestuurd moet worden, geen probleem regelen wel.

Hele dag thuis gebleven en er word aangebeld en er word een envelop overhandigt met jawel, nog een nieuwe afstands bediening!

 

Hahaha ja die doet dus ook niets, probleem niet opgelost.

Uit wanhoop belt mijn moeder opnieuw de helpdesk, 15 minuten bezig het zou geregeld worden en vervolgens word er opgehangen.

 

Weer gebeld, verhaal nogmaals uitgelegd en vermeld dat er opgehangen werd.

Slecht kan niet, etc meneer zou het gaan regelen.

Een moment alstublieft.

30min later kom ik bij haar thuis om mijn jongste zoon op te halen (oppas oma altijd fijn;) ) en ze verteld me dat ze wacht op de meneer van de helpdesk.

Ik hoor van alles uit de speaker komen, iemand op de achtergrond is hard bezig om een andere klant te helpen.

Gele kabeltje, utp, kabeltje stuk lang verhaal.

Geen wachtstand dus.

Ik vraag: hallo is daar iemand en ineens begint de helpdesk meneer te praten.

Ja hij was er druk mee bezig (30min wachttijd) en ging vragen stellen (dat was toch al gedaan).

Ik vermeld hem alle stappen die we al gevolgd hebben wat dus allemaal niet werkt, kastje stuk? er zou gisteren al een nieuwe opgestuurd zijn.

Hij ging het uitzoeken, momentje weer.

 

Wederom geen wachtstand, hoor nog steeds die andere persoon op de achtergrond hard aan het werk om de gele utp kabel op te sporen.

Na een minuut of 5 vraag ik wederom: Halo ben je er nog?

Een beetje gerommel geluid te horen en ja: ik zie dat dit en dat en kastje en we gaan het opsturen, primera goed?

Ja hoor doe maar.

 

Voor de rest: hoop dat het morgen aankomt.

Wel ff zelf het oude spul terug sturen, kan gelijk bij de primera.

Adres wel opschrijven, zal waarschijnlijk niet bij het opgestuurde pakket zitten.

Weet het niet zeker….

 

Voor een bedrijf als kpn, waar je een premium betaald: ik heb nog nooit zo`n amateuristische helpdesk aan de telefoon gehad.

Het kwam over als een student die de telefoon opnam en vervolgens verder ging met zijn studie of wat dan ook wat hij aan het doen was maar alles behalve de klant helpen.

En dan nog afsluiten met ik hoop dat kpn je goed geholpen heeft?

 

Wat kan een bedrijf afglijden….

 

Hopende op een goede afloop maar toch wilde ik dit even delen.

 

Nou, reserve afstandsbedieningen heeft je moeder nu in ieder geval genoeg. 

Wel stom dat omruil van de ontvanger zo laat 'bedacht’ werd. Zeker nadat bij de eerste vervangende afstandsbediening het nog niet goed werkte.

Ik ga ervan uit dat het met de vervangende ontvanger en zoveel afstandsbedieningen beschikbaar (ik tel nu 3) het goed moet komen.


De nieuwe decoder is zowaar binnen gekomen vandaag.

Heb het voor haar geinstaleerd want dat was toch een beetje ingewikkeld en eureka alles werkt!

Opvallend: het beeld wat ze nu heeft is niet een beetje maar extreem veel beter als voorheen (zelfde antenne alleen de decoder en haha afstands bediening nr4 zijn anders).

 

Zoveel moeite voor zo`n simpele oplossing…

Opgelost gelukkig maar dit had veel sneller gekunt en ook veel minder tijd gekost voor de helpdesk die ze weer voor andere klanten kunnen gebruiken als na de 1e stap de decoder opgestuurd was.

 

Naja, eind goed al goed !