Skip to main content
Vraag

Mijn digitenne abonnement is ineens 23,60 duurder geworden

• April 11, 2026
  • 8 reacties
  • 108 keer bekeken

Kpn verhoogd behoorlijk de abonnementskosten van Digitenne zonder dat ik hier van afwist.

Ik heb nooit geen bericht gehad van kpn dat Digitenne behoorlijk in prijs werd verhoogt.

Normaal moet ik betalen €35,99 en nu ineens €59.59 zonder bericht van kpn.

Niet zo netjes van kpn om €23,60 te verhogen terwijl je van niets weet dat het abonnementskosten duurder werdt.

8 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 11, 2026

Beste ​@Niet top Digitenne kost €18 per maand en als je ook KPN Thuis hebt slechts €6 per maand.

Zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/televisie/digitenne

Dus het is mij een raadsel hoe je aan die bedragen komt?

Die €35,99 kan ik nog verklaren, dan zou je 2 Digitenne-abo's kunnen hebben à €18 = €36.

Kun jij hier iets van zeggen ​@PeterG 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 11, 2026

Raar. Heb je DRIE ontvangers? Dan is Digitenne 

€ 18 + 2 × € 6 = € 30,-- 

En al helemaal geen 35,99. En al helemáál geen € 59,99.

➡ ik denk dat het geen Digitenne betreft.…

Maar Internet + KPN TV. Waarbij nu je kortingsperiode is afgelopen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 11, 2026

Hallo ​@Niet top ,

De kosten voor een Digitenne-abonnement zijn niet verhoogd. 

Is bij jou soms de factuurperiode aangepast? Ik vermoed dat deze factuurperiode gaat over één maand en twintig dagen. 

Ik ga er vanuit dat je normaal per maand 35,99 betaalt voor twee Digitenne-ontvangers + aanvullend ESPN 2/3. (18,00 + 6,00 + 11,99= 35,99)

Maar als de factuurperiode wordt verandert, dan zou het goed kunnen dat dit bedrag eenmalig 59,99 is. Maar dan zou de langere factuurperiode zichtbaar moeten zijn op jouw factuur. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 11, 2026

Mijn reactie Nee ik heb geen internet van KPN alleen Digitenne.

Bij mijn Digitenne zit Espn 2 en 3.

Mijn facturen waren €35,99 dit is abonnement Digitenne plus Espn 2 en 3 totaal moet ik betalen dus €35,99.

Kpn verhoogde de prijzen zonder bericht dus ik betaal dus nu geen €35,99 maar ineens voor hetzelfde €59,59 en dit is berekend over een maand niks extra over een maand en geen extra toevoegingen trouwens dat kan bij Digitenne niet enige toevoeging is espn 2 en 3.

Normaal betaal ik dan 18,00 + 6,00 insteek kaart+ espn 2 en 3 11,99 totaal €35,99

Nu zonder enige verklaring van kpn betaal ik nu geen €35,99 maar €23,60 meer dus €59,99 terwijl ik niets heeft veranderd en dat kan ook niet bij Digitenne.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 11, 2026

Dat 35,99 per maand had ik al zo beoordeeld (zie mijn eerste reactie) en die prijs is niet gewijzigd. 

Ik vermoed nog steeds dat er sprake is van een eenmalige langere factuurperiode. 

Kun je een foto van de factuur plaatsen waarbij jouw persoonlijke gegevens niet zichtbaar zijn? Dan kan ik een beter oordeel vellen over de factuur. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 11, 2026

Oh. ESPN had ik niet meegerekend. Dan komt er nog € 11,99 bij.

Dan kom je met 2 ontvangers inderdaad op € 35,99.

En dat zou nog steeds zo moeten zijn. Per maand. 

Ik ben benieuwd naar je (geanonimiseerde) factuur. 

Als je maandag belt kunnen ze meekijken met je factuur. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 12, 2026

Hallo ​@Niet top ,

De kosten voor een Digitenne-abonnement zijn niet verhoogd. 

Is bij jou soms de factuurperiode aangepast? Ik vermoed dat deze factuurperiode gaat over één maand en twintig dagen. 

Ik ga er vanuit dat je normaal per maand 35,99 betaalt voor twee Digitenne-ontvangers + aanvullend ESPN 2/3. (18,00 + 6,00 + 11,99= 35,99)

Maar als de factuurperiode wordt verandert, dan zou het goed kunnen dat dit bedrag eenmalig 59,99 is. Maar dan zou de langere factuurperiode zichtbaar moeten zijn op jouw factuur. 

Kun je een foto van de factuur plaatsen waarbij jouw persoonlijke gegevens niet zichtbaar zijn? Dan kan ik een beter oordeel vellen over de factuur. 

@Niet top 

Lukt het jou niet om hier een factuur te plaatsen? 

Neem dan contact op met de klantenservice en dan kan de klantenservice jou verder helpen. 

Maak dan online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Niet top, welkom op onze community! Ik zie dat er al heel goed meegedacht wordt. Deze factuur zou niet zomaar veel hoger moeten zijn zonder goede reden. Heb je de oorzaak inmiddels gevonden?