Skip to main content
Vraag

NPO-zenders werken niet meer met Digitenne

  • June 26, 2026
  • 26 reacties
  • 197 keer bekeken

Toon eerste bericht

26 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2026

Halloooo, 

Heb alles terug naar fabrieksinstellinggen gezet. Daarna uitgebreid zenders zoeken.  Daar staat weer geen NPO 2, 2 en 3 bij!!!!! 

Mijn ZXV7200 wordt omgeruild. Hopelijk kunnen we dan de publieke omroepen wéér ontvangen! T is van de gekke toch? Die zijn nl gratis.  Gr. Wilmich

OK ​@Willmich ,

Maar eerst (alvast) de volledige instructie hoe je de ontvangst kunt verbeteren. Voer dat zo mogelijk nu al uit:

1/ Haal de ontvanger even van de stroom af.

2/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek en richt de antenne naar de dichtstbijzijnde zendmast. 
3/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

5/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Deze procedure binnenkort ook uitvoeren met jouw nieuwe ontvanger.