Skip to main content
Vraag

Authentication error Thunderbird na update nieuwe versie

• August 22, 2026
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Toen email-client Thunderbird overging van versie 140 naar versie 153, kreeg ik bij inloggen soms een “Authentication fout/error” voor mijn email-adressen op al mijn PC's (Windows 10).

Dat leek geen gevolgen te hebben voor het goed mail-verkeer, maar ik vind het verdacht en vervelend. Ik heb alles geprobeerd om van die error af te komen, zoals de courante TB-versie en de ESR-TB-versie, DNS-provider, IP4 i.p.v. IP4+IP6, etcetera. Geen enkel verschil gevonden (heb Windows 11 nog niet geprobeerd).

Nu valt mij te binnen dat ten tijde van die TB-upgrade ook mijn Experiabox-V10 een firmware-update kreeg naar de laatste versie (26.06.10 als ik het goed heb). Ik vraag mij nu af of dit mogelijk de oorzaak is.

2 reacties

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@Janov Staat bij de uitgaande server in Thunderbird bij Authenticatiemethode ‘Normaal wachtwoord'?

• Auteur
  • Topper
  • August 23, 2026

@Janov Staat bij de uitgaande server in Thunderbird bij Authenticatiemethode ‘Normaal wachtwoord'?

Nee, er staat OAuth2. Zowel bij TB140 (waar het goed gaat) als bij TB153/154.

Als ik mij goed herinner, staat OAuth2 voor een betere veiligheid en is de moderne/courante methode.

Groeten