Skip to main content
Beantwoord

Authentificatie voor IMAP nodig, wat moet ik invullen?

• February 19, 2026
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Authentification voor IMAP nodig om op VIVALDI te installeren.

Om mijn emailadres te activeren op de nieuwe browser VIVALDI moet ik een password voor Authentification t.b.v. IMAP invoeren. Waar haal ik dat vandaan? zelfde password als voor inloggen bij de KPN?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@HansZeezicht, goed dat je je vraag hier stelt. 

Zoals je ziet heb ik enkele reactie van je verwijderd. Dit is een community en werkt niet zoals een chat. Je krijgt niet gelijk een reactie, de topics worden op volgorde van binnenkomst opgepakt. Geen probleem verder maar goed om te weten voor de volgende keer. 😊

Beste ​@HansZeezicht dezelfde gegevens als die je gebruikt om bij je KPN Webmail in te loggen, dus je emailadres en het bijbehorende wachtwoord.

JanD legt dit goed uit. Voor het gemak, dit zijn de IMAP-instellingen:

• Inkomende server: imap.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 993 invullen)
  • Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord

Ook voor andere meelezers, op onze website kun je ook lezen hoe e-mail instelt op verschillende apparaten: KPN e-mailadres instellen

Laat het ons weten mocht je verder nog vragen hebben. 

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 19, 2026

Beste ​@HansZeezicht dezelfde gegevens als die je gebruikt om bij je KPN Webmail in te loggen, dus je emailadres en het bijbehorende wachtwoord.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 21, 2026

Hi ​@HansZeezicht, goed dat je je vraag hier stelt. 

Zoals je ziet heb ik enkele reactie van je verwijderd. Dit is een community en werkt niet zoals een chat. Je krijgt niet gelijk een reactie, de topics worden op volgorde van binnenkomst opgepakt. Geen probleem verder maar goed om te weten voor de volgende keer. 😊

JanD legt dit goed uit. Voor het gemak, dit zijn de IMAP-instellingen:

• Inkomende server: imap.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 993 invullen)
  • Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord

Ook voor andere meelezers, op onze website kun je ook lezen hoe e-mail instelt op verschillende apparaten: KPN e-mailadres instellen

Laat het ons weten mocht je verder nog vragen hebben.