Sinds 1 Augustus werkt uitgaande mail via een andere provider niet meer bij mijn schoonzus. ( upgrade Box12 ??) Zij heeft storing gehad op TV en Internet. Er is al een monteur geweest die het glasvezelkastje heeft vervangen maar niet de Box12 . Daarna werkten TV en Internet via LAN en Wifi, maar verzenden van mail van haar laptop via LAN of Wifi ( via hun Box12) werkt niet meer.
Ik heb gisteren meer dan een uur aan de telefoon gehangen met klantenservice,.. volgens hun ligt het niet aan hun box12 , Full reset leverde niets op...
Als ik met dezelfde laptop naar mijn eigen huis ga en mail verstuur. (via KPN Experia box en Netgaer router) werkt die laptop perfect: Snel wifi en verzenden en ontvangen van mail.
Ik kon de medewerkster van KPN klantenservice aan de telefoon er niet van overtuigen dat het “iets in de Box 12” moest zijn. Het antwoord was Als alle lampjes branden is de Box in orde..
Mail account in: IMAP Poort 993 SMTP Poort 465. Server : easybrothers.nl Dit heeft tot 1 augustus 2024 probleemloos gewerkt!!! (en nog maar dan op een andere wifi locatie)
Mijn Conclusie: de mail Settings deugen voor een Experiabox maar niet voor een Box 12 met upgrade??
Weet iemand of de Box12 Upgrade poortbeperkingen en of Security eisen heeft?
HEEL VERVELEND DEZE SITUATIE EN OOK JAMMER DAT ER NOG EEN TICKET OPEN STAAT WAARVAN DE VRAAG IS OF DE MONTEUR NOG KOMT EN DIT OPLOST: Niet bepaald klantvriendelijk van KPN