Skip to main content
Beantwoord

Certificaten niet geldig voor oude KPN-servers

• August 12, 2026
  • 1 reactie
  • 29 keer bekeken

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

In mijn Thunderbird-e-mailclient heb ik vier verschillende KPN-servers opgenomen als uitgaande servers. Daarvan gebruik ik standaard de door KPN aanbevolen server smtp.kpnmail.nl.

Uit interesse heb ik de verbinding met de ‘oude’ servers mail.planet.nl en smtp.kpnplanet.nl eens getest.

Bij beide servers kreeg ik de volgende melding: “Het certificaat voor mail.planet.nl:587 (en smtp.kpnplanet) is niet geldig voor die server. Iemand kan proberen de server na te bootsen en u kunt beter niet verdergaan.”

Wat betekent dit voor gebruikers van deze ‘oude’ KPN-servers?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Piet van der Vooren, goede vraag! Gebruikers van deze ‘oude’ servers krijgen foutmeldingen. Zie bijvoorbeeld ook dit topic: 

Het is dan een kwestie van de instellingen nalopen en aanpassen volgens onze tips voor het instellen van je e-mail en dan zou het weer goed moeten gaan.
De topicstarter daar had het certificaat geaccepteerd en daarmee was het daar opgelost. 🙂

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 16, 2026

Hi ​@Piet van der Vooren, goede vraag! Gebruikers van deze ‘oude’ servers krijgen foutmeldingen. Zie bijvoorbeeld ook dit topic: 

Het is dan een kwestie van de instellingen nalopen en aanpassen volgens onze tips voor het instellen van je e-mail en dan zou het weer goed moeten gaan.
De topicstarter daar had het certificaat geaccepteerd en daarmee was het daar opgelost. 🙂