Skip to main content

Goedemiddag,,

 

Graag wil ik een e-mail adres uit mijn account verwijderen. Ik zie alleen mijn eigen e-mail staan bij de instellingen. Terwijl diegene ook e-mails krijgt van wijzigingen van het abonnementen bijvoorbeeld.

 

Hoe kan ik dit aanpakken,

 

Groetjes Post

Via https://email.kpn.com kun je mail-accounts en/of aliassen (door KPN adressen genoemd) aanpassen verwijderen of toevoegen @Johannes urk 

 


@Johannes urk 

Kun je meer en duidelijker informatie geven van wat er aan de hand is ?

Bedoel je dat email die voor jouw bestemd is wordt gelezen door iemand anders ? Zo ja begin dan eerst met het wijzigen van ALLE wachtwoorden en zorg ervoor dat ALLE wachtwoorden verschillend zijn.


 Hoi @Johannes urk, welkom! 

 

Graag wil ik een e-mail adres uit mijn account verwijderen. Ik zie alleen mijn eigen e-mail staan bij de instellingen.

Je geeft dit aan, maar het is me niet helemaal duidelijk welke instellingen je hier bedoelt. Dus ik neem beide dingen die het kunnen zijn even mee. 

 

Terwijl diegene ook e-mails krijgt van wijzigingen van het abonnementen bijvoorbeeld.

Hier kunnen twee dingen aan de hand zijn:

  1. Het e-mailadres van de andere persoon is ingesteld als contact mailadres. Dit kun je aanpassen in je MijnKPN.
  2. Wat het ook kan zijn is dat het e-mailadres van de andere persoon een alias is van jouw e-mailadres. En in dat geval gaan e-mails die naar jouw mailadres gaan, ook naar de andere persoon. Als dit het geval is, dan zijn er twee opties:
    1. Het alias verwijderen.
    2. Als het alias wel behouden moet blijven, dan kan deze overgezet worden naar een ander mailaccount.

Hoe je deze dingen doet lees je hieronder:

 

Alias verwijderen

  • Ga naar email.kpn.com.
  • Log daar in met je KPN ID.
  • Je ziet dan een overzicht van mailaccounts. Klik op jouw account.
  • Je krijgt dan een overzicht met daarbij ook de aliassen. Achter elk alias zit een prullenbak icoon.
  • Klik hierop om een alias te verwijderen.

 

Alias overzetten naar een ander mailaccount

Hiervoor is het nodig dat je een tweede mailaccount hebt om dat alias onder te kunnen hangen. Als je die nog moet aanmaken, volg deze stappen:

  • Ga naar email.kpn.com.
  • Log daar in met je KPN ID.
  • Je ziet dan een overzicht van mailaccounts. Onderaan de lijst zit een blauwe knop met een plusteken erop. Klik daarop. Er verschijnt een invulveld. Vul daar in wat het nieuwe mailaccount moet zijn en klik op de knop om het op te slaan.

Als je al een mailaccount hebt, of nu een hebt aangemaakt, is het tijd voor de volgende stap. Dat is een die jij niet zelf kunt doen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice via 0800-0402 (gratis) of een van onze social media kanalen (Facebook / X). De collega zal dan je alias over laten hangen van het ene mailaccount naar de andere. 


Reageer