Hallo, hopelijk kan iemand mij helpen. Sinds ongeveer 2 weken kunnen wij vanaf de laptop geen emails meer versturen. Onderstaande foutmelding wordt gegeven:
Cannot connect to SMTP server 195.121.65.26 (195.121.65.26:25), connect error 10060
Wij werken met Thunderbird.
Ik heb even gekeken of het via de webmail nog wel lukt en dat is het geval.
Voor de uitgaande mail is het tegenwoordig nodig om poort 587 en authenticatie te gebruiken. Aan de melding te zien gebruik je nog poort 25. Zie de onderstaande afbeelding, zo staat het bij mij ingesteld:
De 1ste keer vraagt hij dan om het wachtwoord, dat is dus hetzelfde wachtwoord als voor inkomende mail / webmail. Je kan dan aanvinken dat hij dat wachtwoord onthoud anders moet je het elke keer opnieuw invoeren.
Voor de uitgaande mail is het tegenwoordig nodig om poort 587 en authenticatie te gebruiken. Aan de melding te zien gebruik je nog poort 25. Zie de onderstaande afbeelding, zo staat het bij mij ingesteld:
De 1ste keer vraagt hij dan om het wachtwoord, dat is dus hetzelfde wachtwoord als voor inkomende mail / webmail. Je kan dan aanvinken dat hij dat wachtwoord onthoud anders moet je het elke keer opnieuw invoeren.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.