Skip to main content

Hallo,

Is er recent een nieuwe versie van het Spamfilter geïnstalleerd? Ik krijg nu allerlei mailtjes in de spambox van de webmail die tot voor kort netjes gewoon binnenkwamen op het (POP) email account (dus niet in de spambox van Outlook). Inclusief mails van KPN, wat me toch geen spam lijkt te zijn.

 

Ik kan dat wel doorlopend gaan controleren, maar daarvoor het ik geen email client geïnstalleerd.

 

Graag wat aan doen.

 

Groet,

 

Rob

@borrie52 

Verminderen van de hoeveelheid spam:

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/tien-tips-om-spam-te-beperken-55f756e8-688b-41c3-a086-8f68ccc592f6

 


Daar gaat het niet om. Ik weet wel hoe spam te voorkomen. Het gaat om VALIDE email die nu onterecht als spam uitgefilterd wordt en die in mijn spambox van de webmail terecht komen en die ik juist WEL wil ontvangen. Ik kreeg ze ook tot voor kort gewoon binnen maar het KPN spamfilter blokkeert ze opeens. En dus moet ik nu opeens regelmatig in gaan loggen op mijn webmail om te kijken of er geen onterecht geblokkeerde mails van VALIDE afzenders staan.


@borrie52 

Maak in jouw emailprogramma een extra account aan dat met IMAP werkt en dat naar jouw emailadres wijst. Dan kun je in jouw emailprogramma zien wat er in de spammap staat en de juiste actie ondernemen.

Zorg er dan ook voor dat jouw POP account(s) (in jouw emailprogramma) een kopie van alle email op de (KPN) emailserver laat staan.

Spamfilter: er wordt en werd door meerdere mensen luidkeels geklaagd over de slechte kwaliteit daarvan. Met name door mensen die van XS4all zijn overgezet naar de KPN. Want de email software van XS4all werkte veel beter. Maar helaas ziet het ernaar uit dat de KPN “geen haast” heeft om de software van het spamfilter te verbeteren. Ik denk dat het veel “voeten in aarde” gaat hebben om (gedeeltes van) de software van Xs4all over te nemen.


Ha @borrie52, welkom! Dat is wel heel onhandig inderdaad. Goed dat je aangeeft dat zelfs KPN mail als spam wordt gemarkeerd. Het gaat dan echt om e-mails van een e-mailadres wat eindigt op @ kpn .com? 

Ik lees in dit topic een mooie uitleg als verlengstuk van de reactie hierboven. Het is wellicht handiger om dus je account als IMAP in te stellen, dan krijg je in Outlook ook het mapje met de spam en kan je de mails daar gemakkelijker uitvissen. : 

Je kunt in het mailprogramma een 2de account toevoegen voor dezelfde mailbox. Kies daarbij dan voor IMAP. Vervolgens wacht je even rustig af wat die binnenhaalt.

Als je daarbij gewoon alle mail compleet binnen krijgt, dan kun je het POP-account verwijderen. Als er mail ontbreekt bij het IMAP-account, dan zul je bij de instellingen van het POP-account in moeten stellen dat ie geen mail moet verwijderen van de server.

Vervolgens is het bij veel programma's mogenlijk om mail te kopiëren of verplaatsen van het ene account naar het andere account. Je zou dan dus kunnen proberen om de mail die in het IMAP-account ontbreekt, te kopiëren vanaf het POP-account naar het IMAP-account. Begin met een paar onbelangrijke mailtjes en controleer goed wat er gebeurt. Log ook in op de webmail om te zien wat daar gebeurt.


Reageer