Skip to main content
Antwoord

E-mails verzenden met Windows Live Mail lukt niet meer na de update

• October 24, 2025
  • 4 reacties
  • 61 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds mijn modem een update heeft gekregen, kan ik geen emailĀ (via Windows Live Mail) verzenden.
Wat is de oplossing?

MELDING:

Het verbinding maken met de server is mislukt.

Onderwerp 'test'
Server: 'mail.kpnmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee
Socket-fout: 10060

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Eddy W, welkom op de KPN Community. Niets zo vervelend als een e-mailprogramma dat niet meer e-mails wil verzenden. De juiste instellingen voor het e-mailprogramma zijn terug te vinden op de KPN website: Juiste e-mailinstellingen KPN

De juiste instellingen die jij moet hebben zijn:

Ā 

Het is wel ook aan te raden om over te gaan op een nieuw e-mailprogramma. Zoals ​@Marlon92Ā al aangeeft is de ondersteuning al een hele tijd geleden gestopt van Microsoft voor Windows Live Mail.Ā 

4 reacties

• October 24, 2025

Poort 25 moet zijn: 587

SSL ingeschakeld

En authenticatie inschakelen. Inloggen dus.

En stap eens over op een ander emailprogramma. Want dit programma komt uit het Windows XP tijdperk en heeft denk ik al meer dan 10 jaar geen updates meer gehad.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 24, 2025

Beste ​@Eddy WĀ Windows Live Mail moet je niet meer willen gebruiken. Is in 2017 al gestopt met ondersteuning.

Beter gewoon de standaard KPN webmail gebruiken:

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Succes

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

​@Eddy WĀ 

Neem poort 467. Dan weet je zeker dat je een versleutelde verbinding krijgt.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 28, 2025

Hallo ​@Eddy W, welkom op de KPN Community. Niets zo vervelend als een e-mailprogramma dat niet meer e-mails wil verzenden. De juiste instellingen voor het e-mailprogramma zijn terug te vinden op de KPN website: Juiste e-mailinstellingen KPN

De juiste instellingen die jij moet hebben zijn:

Ā 

Het is wel ook aan te raden om over te gaan op een nieuw e-mailprogramma. Zoals ​@Marlon92Ā al aangeeft is de ondersteuning al een hele tijd geleden gestopt van Microsoft voor Windows Live Mail.Ā