Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik mijn Hetnet accounts instellen op mijn iPad en iPhone?

• May 4, 2026
  • 3 reacties
  • 36 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Door een ongelukkige handeling mijnerzijds ben ik mijn POP-accounts bij HetNet kwijtgeraakt, zowel op mijn iPhone als op mijn iPad (gelukkig niet op mijn Laptop en mijn PC).

Graag wil ik die accounts weer aanmaken, maar dat lukt mij (ondanks over dit onderwerp geraadpleegde instructies) niet. Het lijkt erop dat een POP-verbinding niet wordt toegestaan (althans het aanmaken ervan).

Kan iemand mij uit de droom helpen?

Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten,

Aza

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 4, 2026

Meest gebruikelijke is IMAP.

Hier kun je ook lezen hoe met POP in te stellen. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

@aza 

Bij het verwijderen van een POP account verlies je alle emails die op jouw bijv. laptop staan. Je wist dan niet de emails die op de KPN emailserver(s) staan. Je moet gewoon een POP account in jouw emailprogramma kunnen aanmaken. Je vult gewoon "pop.kpnmail.nl” als inkomende server en niet “imap.kpnmail.nl”. Heb je al de KPN toestelhulp geprobeerd ?

Is het mogelijk om in detail te vertellen wat er fout gaat ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2026

Als ik een account wil toevoegen moet ik een aantal velden invullen, logisch, maar van sommige velden weet ik niet wat er bedoeld wordt. Nadat ik, bij “toevoegen account” het e-mailadres heb ingevuld verschijnt er een volgende scherm met 4 regels.

Bij "Naam” moet ik iets invullen, wat wordt bedoeld, mijn roepnaam of zoiets?, ik weet het niet;

Op de volgende regel staat mijn e-mailadres al genoemd;

Op de derde regel moet ik mijn wachtwoord invullen;

Op de vierde regel in al "Hetnet” ingevuld.

Hierna wordt "Volgende” gesuggereerd 

Op het volgende scherm kan gekozen worden tussen “IMAP” en “POP", ik kies voor "POP”.

Na een aantal voor-ingevulde regels wordt bij "Server inkomende post” een Hostnaam getoond die gelijk is aan de hiervoor door mij opgegeven “Naam” en wordt er vervolgens gevraagd naar de “Gebruikersnaam”, wat wordt hier bedoeld?

Het wachtwoord staat al ingevuld;

Op dan volgende regel wordt naar de Hostnaam van de “Server uitgaande post” gevraagd. Volgens mij is dit "smtp.kpnmail.nl” en de optionele Gebruikersnaam en het Wachtwoord (deze staat niet voor-ingevuld.

De knop rechtsboven (met blauwe ondergrond) "Bewaar” kan nu weer worden gebruikt, waarna de vraag wordt gesteld of ik zonder SSL wil configureren. Ik vind SSL wel nuttig, dus is mijn antwoord "Nee”;

De nu weer verschijnende blauwe knop "Bewaar” wordt na gebruik ervan gevolgd door de melding dat ik mogelijk geen e-mail kan versturen of ontvangen.

Wa staat mij te doen?