Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik mijn Telfort e-mailadres blijven gebruiken?

• April 23, 2026
  • 3 reacties
  • 22 keer bekeken

Ik gebruik nog steeds telfort emailadres. Dat adres hangt echter als alias onder het telfort account van mijn overleden echtgenoot. Er hangt ook nog een kpn alias onder maar dat gebruik ik nooit. Zelf een account maken  lukt me niet want ik kan geen telfort account maken. Is er een oplossing?

ik wil uiteraard mijn oude telfort adres houden want daar zitten ook heleboel mails onder van een paar jaar terug en die wil ik niet kwijt. 
Als  het niet kan dan laat ik de situatie zo. 

3 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 23, 2026

@Dushy-britt 

Klopt. Een nieuw KPN emailaccount kan alleen nog maar met een xxxx@kpnmail.nl emailadres aangemaakt worden.

Je kunt proberen of het volgende mogelijk is. Maak een terugbelafspraak . Dan wordt je teruggebeld door een medewerker van de KPN op een tijdstip dat je thuis bent. Misschien is het mogelijk dat die medewerker van jouw Telfort email-alias een email-account kan (laten) maken. Gewoon vragen. Nee heb je, Ja kun je krijgen. Laat even weten of het gelukt is.

Maar daarna moet je dan wel de emails die nog bij het oude account staan verplaatsen naar dat nieuwe account. Eerst maar eens kijken of het bovenstaande lukt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2026

Je kunt volledig je eigen alias gebruiken. Dus ook daarmee inloggen. Zelfde 'wachtwoord'.

Ik denk dat (at)telfort.nl geen account kan worden. Hooguit een alias. Dan zou ik het zo laten. 

• Auteur
  • April 23, 2026

@WMG-N, ​@PeterG bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik het maar zo laat. Dat is het minst ingewikkeld. Het is al jaren zo en de nabestaanden desk had mij dat toen ook al gezegd. Maar ik dacht misschien is er iets veranderd.

in ieder geval bedankt voor het meedenken.