Skip to main content
Vraag

Hoe voeg ik een eigen domeinnaam toe aan mijn KPN e-mail?

• April 16, 2026
  • 5 reacties
  • 24 keer bekeken

ik probeer een eigen domein naam aan mijn kpn toe te voegen maar lukt mij niet

wat moet ik doen?

5 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 16, 2026

Wat wil je precies bereiken? Waar probeer je het precies toe te voegen aan Mijn KPN? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2026

ik werk tijdelijk bij een bedrijf met eigen domeinnaam. mijn e-mails moeten een eigen domeinnaam hebben zodat ik vanuit huis kan werken. het is het makkelijkst om dit te koppelen aan mijn kpn email account

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 16, 2026

​@Ruud Kelders KPN bood tot medio 2021 hostingdiensten aan onder het XS4ALL-merk. Dus je zal je nu moeten richten tot een andere hostingdienst, om daar een domeinnaam te registreren. Kijk bijvoorbeeld eens bij Mijn.host, TransIP of Argeweb.

In je KPN Webmail kan je wel via de 'Account aanmaken' linksonderin een bestaan e-mailadres van je domeinnaam toevoegen, zodat deze als IMAP-verbinding zichtbaar is in je KPN Webmail.

Dus het komt er op neer: Elders een domeinnaam met (mail)hosting registreren, en dan eventueel in KPN Webmail dat e-mailadres toevoegen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 16, 2026

Beste ​@Ruud Kelders dat kan binnen de KPN Webmail links onder bij e-mailaccount toevoegen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 16, 2026

Beste ​@Ruud Kelders dat kan binnen de KPN Webmail links onder bij e-mailaccount toevoegen.

Ja, een bestaande domeinnaam (mét mail functionaliteit; check gaat via MX-records). Je kan er dus geen domeinnaam aanvragen. Iets wat ​@Ruud Kelders hoopte.