Skip to main content
Beantwoord

Instellen kpnmail op iPad iPadOS 18.5 lukt niet: verfiëren gaat het niet goed

• 26 juli 2025
  • 4 reacties
  • 50 keer bekeken

Op mijn iPad met iPodOS 18.5 wil ik mijn KPNMail installeren.

Ik heb alles volgens de regels ingevuld maar bij het verfiëren gaat het niet goed. Ik kan geen e- mail versturen of ontvangen. Bij inkomende e-mail imap is poort 993 ingevuld en SSL en bij de uitgaande smtp poort 587. Waarom werkt dit niet?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Harden heb je wel verificatie aan aangevinkt bij SMTP ?

uitgaande mailserver (SMTP):

1. server smtp.kpnmail.nl
  2. Poort 587
  3. Beveiligingstype SSL/TLS
  4. Authenticatie: wachtwoord
  5. Gebruikersnaam: je e-mailadres
  6. Wachtwoord: je e-mail wachtrwoord
Bekijk origineel

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 11249 reacties
  • Antwoord
  • 26 juli 2025

Beste ​@Harden heb je wel verificatie aan aangevinkt bij SMTP ?

uitgaande mailserver (SMTP):

1. server smtp.kpnmail.nl
  2. Poort 587
  3. Beveiligingstype SSL/TLS
  4. Authenticatie: wachtwoord
  5. Gebruikersnaam: je e-mailadres
  6. Wachtwoord: je e-mail wachtrwoord

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Harden, zonder de instellingen te zien is het moeilijk om het zekerheid te zeggen waarom het niet werkt. Bij de uitgaande server (SMTP) moet inderdaad verificatie aanstaan zoals Jan zegt, heb je dat gedaan?

Als je dat hebt gedaan en het werkt nog niet, kan je er dan meer over vertellen? Wij zien niet wat jij ziet, dus als je screenshots deelt (let daarbij wel op het verbergen van je e-mailadres, i.v.m. privacy) kunnen we beter met je meedenken.

Als je het makkelijker vindt kan je dit ook telefonisch bespreken met ons, dan kan er ook met je meegekeken worden. Dat gaat het snelste via een terugbelafspraak.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 221 reacties
  • 30 juli 2025

@Harden De Apple mail app is soms een draak qua instellen van een KPN mail account en geeft foutmeldingen terwijl alles goed is ingesteld en daarom is het wel noodzakelijk om je iPad opnieuw te laten opstarten. 
Na het opnieuw opstarten werkt het wel goed.  Ik heb het vanmorgen even zelf getest op mijn iPad. 
Zelf gebruik ik een Outlook account en een KPNmail account als een passief reserve account 

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 221 reacties
  • 30 juli 2025

@Harden nog even een aanvulling !!

Als je op je ipad met je browser inlogt op kpn webmail en bij instellingen klikt op “sluit uw apparaat aan” en vervolgens kiest “iPhone of iPad” en “E-mail met iOS Mail” dan download en installeer je een installatieprofiel op je ipad.  Daarna gaat de installatie helemaal vlekkeloos. 
Ook de contacten en agenda installatie profielen (caldav en carddav) kun je dan ook eventueel gelijk installeren. 

Reageer