Skip to main content
Vraag

KPN heeft wachtwoord gereset van e-mailaccount, e-mail wordt niet meer opgehaald

• February 21, 2026
  • 16 reacties
  • 85 keer bekeken

Kreeg mail van kpn , We hadden het wachtwoord van je e-mailaccount voor de veiligheid gereset, omdat we dachten dat iemand anders toegang had tot je account.

sinds die mail als ik mijn mail wil ophalen krijg ik wachtwoord onjuist te zien en voer het wachtwoord voor de imap account in. Als ik dat doe blijft elke keer wachtwoord onjuist te zien. Ik heb niets veranderd. Ik ging na 18 uur kpn bellen want volgens hun mail kan ik tot 22 uur bellen en toen kreeg ik te horen dat ze tot 18 uur bereikbaar waren. Herl slordig dus.

16 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

@Dushy-britt 

Maar de KPN heeft dat wachtwoord "gereset” en dus is dat veranderd. En dan is het geen wonder dat je geen email meer kunt ophalen/lezen met het OUDE wachtwoord. Het wachtwoord is overigens het wachtwoord voor jouw KPN / Telfort account en dus niet specifiek voor IMAP, POP of de KPN webmail.

Heel simpel, gewoon ALLE wachtwoorden veranderen, inclusief dat van het KPN ID (“Wachtwoord vergeten”). En zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn. En nee, je kunt niet jouw oude wachtwoorden meer gebruiken. Dat staat de software van de KPN niet toe.

Kijk eens in de KPN webmail of je daar iets verdachts ziet, iets wat niet zelf hebt veranderd. Of draai eens het gratis programma Malwarebytes of de gratis online virusscanner van bijv. ESET. Of laat je email ophalen door iemand anders en daardoor toegang heeft tot jouw Telfort account ?

• Auteur
  • February 21, 2026

Ik heb mijn email adres ook nog gecontroleerd via de politie website. Ik begrijp niet waarom KPN  mij deze mail heeft gestuurd. Kpn webmail doet het ook niet. Ik heb ook fsecure en norton. Volgens mij is alles oké en niemand anders kan mijn mail ophalen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 21, 2026

Hallo ​@Dushy-britt ,

Via deze link kun je jouw wachtwoord aanpassen:

https://www.kpn.com/service/ugs/wachtwoord-gebruikersnaam-vergeten

Lukt het echt niet? Tussen 8.00 en 17.00 is de klantenservice vandaag hiervoor bereikbaar. En anders weer maandag vanaf 8.00. 

• Auteur
  • February 21, 2026

@Noordzee Ben om 8 uur gelijk gaan bellen al verschillende keren geprobeerd er wordt niet opgenomen. Ik blijf proberen. Bedankt in ieder geval voor je antwoord. Ik wil gewoon tekst en uitleg waarom nu opeens. Mijn wachtwoord is nog nooit veranderd. Het zou KPN sieren om in de email te zetten wat je moet doen. Nu is het gissen. Als mijn wachtwoord niet meer voldoet, heb ik liever dat ze dat zeggen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

Kreeg mail van kpn , We hadden het wachtwoord van je e-mailaccount voor de veiligheid gereset, omdat we dachten dat iemand anders toegang had tot je account.

Ik vind het wel raar dat je die e-mail over de wachtwoordreset wél kon ontvangen. Je wachtwoord was immers gereset, dus hoe heb je die e-mail kunnen ophalen? 🤔

Stond er een link in die je hebt aangeklikt? Misschien de tekst van die e-mail, zonder persoonlijke gegevens, hier even laten zien?

• Auteur
  • February 21, 2026

@Arjan van B ​@Noordzee via outlook. Heb inmiddels contact gehad. Waarschijnlijk is de reden de datalek bij Odido. Mijn oude ww had 6 karakters en dat zijn er nu 10. Ik kan weer mail ontvangen 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

Waarschijnlijk had je gewoon een te makkelijk wachtwoord, die uiteindelijk in wachtwoordlijsten rondslingerde. Je gaf al aan dat je zes tekens gebruikte, en waarschijnlijk heb je hetzelfde wachtwoord ook voor een andere website/dienst gebruikt. 

Ook mij is dit is enkele jaren geleden overkomen bij een oude e-mailbox waarvan ik het bestaan eerlijk gezegd niet eens meer afwist. De schade was toen 50 dating-spammailtjes totdat KPN/XS4ALL ingreep. 😉

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 21, 2026

Was de afzender wel ...@kpn,com?

@Dushy-britt 

• Auteur
  • February 21, 2026

@JanD  kpn.com ja zeker heb ook tel contact gehad . Alles werkt weer

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 21, 2026

Goed om te lezen dat alles weer werkt ​@Dushy-britt .

Bedankt voor de update.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

Ik persoonlijk heb ook een GMail emailadres (wat ik niet of nauwelijks gebruik) dat kan helpen voor het geval dat ik niet meer email bij de KPN kan ophalen.

Als ik dan een nieuw KPN ID moet aanmaken dan laat ik de KPN daar de bevestigingsemail naar toe sturen.

• Auteur
  • February 21, 2026

@WMG-N , ​@AriënC ook jullie  bedankt voor je bijdragen en meedenken 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

@Dushy-britt 

KIjk ook eens even hier en hier. Ik hoop dat de “databreach” van ODIDO ook hier in deze lijst wordt opgenomen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

​Heb inmiddels contact gehad. Waarschijnlijk is de reden de datalek bij Odido.

Zei iemand van de helpdesk dat? Dat vind ik een vaag verhaal. Ik geloof bijvoorbeeld niet dat KPN de data van die Odido-hack gekocht heeft, en (de hash van ) je Odido wachtwoord vergeleken heeft met je KPN wachtwoord. En ik denk ook niet dat KPN ineens strenger is na die hack.

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • February 21, 2026

vaag verhaal, bij Odido zijn helemaal geen wachtwoorden gelekt. 

Ik zou een toelichting van een KPN moderator wel op z’n plaats vinden, kan en gaat KPN wachtwoorden resetten, en om welke redenen doen ze dat dan? Lijkt mij stug….

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

​Heb inmiddels contact gehad.

En heeft KPN bevestigd dat die e-mail door hen verstuurd is?