Skip to main content

Mijn mail komt bij de geadresseerde in de SPAM met de toevoeging (DKIM) terecht. Ik heb de vraag bij KPN gesteld, maar daar is tot nu toe  nog geen oplossing geboden. Hoop dat ik via dit forum wel een werkbaar antwoord kan vinden.

 

Hallo @ZWAAD 

 

Dan klopt je DKIM handtekening niet.

Zie ook hier voor meer uitleg:

 

Stuur je dat vanaf een ander domein email adres naar een KPN email adres?


@ZWAAD 

Gebeurt dit alleen bij één ontvanger of bij alle email die je verstuurt ?


Dank voor jullie reacties. 

@GeSp ik ben wel handig, maar niet technisch. Wat wordt bedoeld met “een ander domein”? Uit jouw link haal ik dat de DKIM niet goed is ingesteld. Probleem met de volgorde van ondertekenen. Maar hoe en waar kan ik dat instellen?

Ik heb een KPN e-mailadres/abonnement en werk op een Apple met Apple e-mailadressen. 

@Willy22 Ik denk dat het bij meer adressen gebeurt, maar weet het niet 100% wáár het fout gaat.


Wat wordt bedoeld met “een ander domein”? Uit jouw link haal ik dat de DKIM niet goed is ingesteld. 

...

... en werk op een Apple met Apple e-mailadressen. 

Het domein is alles vanaf het @.

Welke uitgaande mailserver gebruik je?

Is dat de smtp mailserver die bij jouw Apple e-mailadres hoort of gebruik je die van KPN. Dat laatste is niet de bedoeling.


Dankjewel. Ik gebruik de SMTP server. Mijn domeinnaam is @me.com  


Dankjewel. Ik gebruik de SMTP server. Mijn domeinnaam is @me.com  

Welke SMTP server gebruik je?

Ik neem aan smtp.mail.me.com, klopt dat?


Halle @ZWAAD 

 

Dan zou je deze instellingen moeten gebruiken voor de SMTP server van je @me.com e-mailadres, gebruik je die ook?:

SMTP-informatie voor de iCloud Mail-server voor uitgaande mail

  • Servernaam: smtp.mail.me.com
  • SSL vereist: ja
    Als u een foutbericht ziet wanneer u SSL gebruikt, probeert u het met TLS of STARTTLS.
  • Poort: 587
  • SMTP-authenticatie vereist: ja
  • Gebruikersnaam: uw volledige iCloud-e-mailadres (bijvoorbeeld: johnappleseed@icloud.com, niet johnappleseed)
  • Wachtwoord: gebruik het app-specifieke wachtwoord dat u hebt gegenereerd toen u de server voor inkomende e-mail hebt geconfigureerd.

 

Bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT202304


Bij mijn KPNmail server staat: smtp.kpnmail.nl

Bij mijn iCloud account staat dat het via iCloud gaat. Als ik daar op kijk dan staat er: Stuur en ontvang e‑mail via je @icloud.com-e‑mail­adres.


Bij mijn KPNmail server staat: smtp.kpnmail.nl

Je zult als uitgaande (smtp) server smtp.mail.me.com moeten gebruiken en niet smtp.kpnmail.com.

Je moet altijd de mailservers behorende bij jouw domein gebruiken, niet de mailservers van jouw Internet provider.


Ja, dat begrijp ik. Ik gebruik zowel het KPN mailadres apart, als het iCloud mailadres. 


Ja, dat begrijp ik. Ik gebruik zowel het KPN mailadres apart, als het iCloud mailadres. 

Als jij een mail verstuurt met dat @me.com adres, welke smtp server wordt dan gebruikt?


Ik kan dat niet zien. Ik gebruik iCloud+ voor het mailprogramma. Met deze link https://support.apple.com/nl-nl/guide/icloud/mmdd8d1c5c/1.0/icloud/1.0 wordt uitgelegd hoe dat werkt, maar de echte details zie ik dan niet.


Gebruik je een Mac?

Je gebruikt ook dan toch gewoon het standaard mailprogramma ook al is het iCloud+?

In Apple mail zou je op deze manier de ingestelde mailservergegevens moeten kunnen bekijken: https://support.apple.com/nl-nl/guide/mail/mlhlp1193/15.0/mac/13.0


Beste GeSp, dank voor al jouw raadgeving en suggesties. Ik heb ze toegepast en er van geleerd. Volgens mij werkt het nu zonder problemen.