Skip to main content
Antwoord

Na een modem update kan mijn Outlook geen berichten meer verzenden

• September 26, 2025
  • 9 reacties
  • 79 keer bekeken

Na een KPN update kan mijn Outlook geen berichten meer verzenden. Hoeis dit op te lossen of hoe lukt het me om het andere advies wat er gegeven wordt: neem contact op met de Internet Provider (KPN) om dit op te lossen.

Ik kan op de site geen tel nr van de klantenservice (!!)vinden

Beste antwoord door Thomas van KPN

Is het nog gelukt ​@Vanentink, het kan inderdaad zijn dat er nog authenticatie ingesteld moet worden wat eerder niet hoefde. 
We hebben hier wel een handige pagina voor: E-mail instellen voor Windows, Outlook of Apple

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 26, 2025

Beste ​@Vanentink 0800 0402.

Verificatie is verplicht tegenwoordig, dat even activeren binnen je eigen mailprogramma, dan moet het verzenden gewoon lukken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 26, 2025

En hoe stel ik dei verificatie dan in? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 26, 2025

En hoe stel ik dei verificatie dan in? 

Ik ken jouw programma niet maar er staat bij SMTP instellingen iets van verificatie en dat aanvinken inclusief mailadres en wachtwoord. ​@Vanentink 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

@Vanentink 

Ik vrees dat hier Outlook weer opspeelt. Als je met de nieuwe Outlook email verstuurt dan wordt email eerst naar de servers van Microsoft gestuurd en van daar door naar de servers van de KPN en dan pas naar de uiteindelijk ontvanger.

Heb je hier iets aan ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 26, 2025

Authenticatie ​​​​​​. Geen verificatie. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Vanentink, welkom op onze community! Ik zie dat er al heel goed meegedacht wordt, is het nog gelukt je mail weer werkend te krijgen?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Authenticatie ​​​​​​. Geen verificatie. 

Wat is het verschil tussen de twee ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 29, 2025

Het heet nou eenmaal authenticatie. En het is niet hetzelfde.

Google

vraag: is authenticatie hetzelfde als verificatie?

antwoord: Nee, authenticatie en verificatie zijn niet hetzelfde, hoewel de termen soms door elkaar worden gebruikt. Authenticatie is het proces van het bevestigen van een identiteit en bepaalt of je bent wie je beweert te zijn, bijvoorbeeld door een wachtwoord in te voeren. Verificatie daarentegen is het proces van het valideren en controleren van de authenticiteit van de verstrekte informatie of een identiteitsbewijs. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 15, 2025

Is het nog gelukt ​@Vanentink, het kan inderdaad zijn dat er nog authenticatie ingesteld moet worden wat eerder niet hoefde. 
We hebben hier wel een handige pagina voor: E-mail instellen voor Windows, Outlook of Apple