Ik ben niet tevreden over de zoekfunctie in kpnmail. Er worden ook resultaten weergegeven die er op lijken.
B.v.: zoeken op strato geeft ook alle resultaten waar strati in zit, zoals administratie. Dit is al heel lang zo en moet hersteld worden.
Volgens mij is dit met opzet zo gedaan zodat typefoutjes niet direct tot “geen resultaat” leiden.
Het is overigens niet zo dat elke zoekopdracht beginnend met “strat” dan ook administratie vindt.
Zo vind je het wel met strato, straty en strate maar niet met stratu en stratp.
Dat zal best zo bedacht zijn, maar als ik wat zoek moet ik het gewoon goed intypen. Als ik dan niets vind in mijn eigen mailbox is het mijn eigen schuld. KPN moet dit dus veranderen zoals het in de oude mailprogramma 's werkte. “Ongeveer” is niet “precies” en dat moet niet de norm worden.
Daar ben ik het helemaal mee eens, helaas kom ik dit verschijnsel op meerdere plaatsen tegen. Ik gebruik voor email thunderbird (programma) die doet dit niet en je kunt ook door alle mappen zoeken, itt tot webmail, helaas heeft (had ?) thunderbird ook nog een manco in de zoekfunctie.
Heb je al geprobeerd om de webmail te forceren om wel alleen te zoeken op wat je vraagt, dmv een + er voor of “ “ er om heen ?
@GS750
Er zitten nog meer storende foutjes in de KPN webmail. Er wordt bijvoorbeeld niet altijd goed gesorteertd op afzender/emailadres.
Hoi @GS750! Je bent dus niet helemaal tevreden met de zoekfunctie van de KPN Webmail begrijp ik. Er is een goede kans dat het werkt “as designed” zoals @wjb al noemt. Maar ik ga kijken of ik je feedback kan meenemen naar iemand die er meer mee kan. Ik kan niet beloven dat er iets mee gebeurd of dat er op korte termijn iets veranderd, maar ik ga mijn best doen. Dank voor het signaal in ieder geval!
Is het wellicht nog een optie om een mailprogramma of app te gebruiken waarin de zoekfunctie zit gebouwd zoals jij dat wenst?
Arjan, ik heb een ander mailaccount op Thunderbird draaien maar daar doe ik niet zoveel mee. De zoekfunctie kan het beste veranderd worden en exacte resultaten geven. Het is tenslotte geen zoekmachine zoals zoekmachines op internet.
De zoekfunctie kan het beste veranderd worden en exacte resultaten geven.
Ik ben een andere mening toebedeeld. Ik vind het juist heel goed dat dergelijke bijna matchende mails ook gevonden worden.
Jaha, soms wel, maar dan moet er wel een optie zijn om dat zelf te kunnen bepalen.
Hey @GS750. Je hebt mij nog een privebericht gestuurd met interessante informatie over je eerdere ervaringen met de mail bij XS4ALL. Ik wil je vragen deze informatie hier te delen, zodat anderen ook hierop kunnen reageren. Zulke feitjes en ervaringen kunnen een topic juist levendig en leuk maken :)
Nog even over de zoekfunctie zoals hij nu bij kpnmail is. Vroeger toen het XS4ALL was, waren er diverse online mailprogramma 's zoals roundcube die allemaal verleden tijd zijn. Het zoekprobleem is me pas opgevallen toen XS4ALL mail overging naar KPN-mail. Misschien was het niet eens gelijk al zo dat er 'ongeveer' zoekresultaten tevoorschijn kwamen maar daar ben ik niet zeker van.
In mijn inbox zitten misschien een paar duizend mailtjes, Het is eigenlijk een soort archief dus moet ik daar de bezem eens doorheen halen.
De webmail van XS4ALL is vrij op het laatst overgegaan naar andere webmail software, maar van wat naar wat dat weet ik niet. Ik gebruikte ze een tijdje allebei omdat de een iets kon wat de ander niet kon en vv. Details weet ik niet meer
Ik heb nu ook nog een email adres waar ik ook met webmail in kan, dit is de :
En daarin kan ik (optioneel) overal zoeken :
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.