Skip to main content
Vraag

Oud opgezegd hetnet.nl-adres opnieuw als alias aanmaken

• September 6, 2026
  • 3 reacties
  • 48 keer bekeken

Mijn vader had jaren geleden een KPN-abonnement met een @hetnet.nl e-mailadres. Dat abonnement is lang geleden opgezegd en de mailbox is verwijderd. Er is geen KPN ID of klantnummer meer.

Ik heb dat adres nodig omdat het het aanmeldadres is van mijn PlayStation-account. Dat account is vergrendeld en de ontgrendelingslink gaat alleen naar dat adres.

Ik las in oudere topics dat een verwijderd adres ongeveer twee maanden gereserveerd blijft en daarna weer aangemaakt kan worden, en dat een @hetnet.nl adres alleen als alias onder een bestaand e-mailaccount kan.

Mijn vragen:

1. Ik heb het adres in mijn forumprofiel gezet bij persoonlijke opmerkingen. Kan een moderator kijken of het nog vrij is, of dat het inmiddels door iemand anders in gebruik is genomen?
  2. Ik heb zelf geen KPN-abonnement, maar mijn vriendin heeft KPN internet thuis. Kan zij het adres als alias toevoegen onder haar eigen e-mailaccount in MijnKPN, zodat de mail daar binnenkomt?
  3. Is het aanmaken van nieuwe e-mailadressen en aliassen op dit moment gewoon mogelijk? Ik las dat dat sinds juni tijdelijk stil zou liggen door een migratie.

3 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 6, 2026

Beste ​@DannyBlom , als je vriendin  KPN thuis heeft, gewoon bij haar proberen via haar webmail rubriek instellingen het betreffende account als alias aan te maken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 6, 2026

Beste ​@DannyBlom , als je vriendin  KPN thuis heeft, gewoon bij haar proberen via haar webmail rubriek instellingen het betreffende account als alias aan te maken.

Bedankt, dat ga ik vandaag proberen bij haar. Ik laat hier weten of het lukt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 6, 2026

Update: mijn vriendin heeft het net geprobeerd via KPN e-mail instellingen. Ze heeft een nieuw hoofdaccount op @kpnmail.nl aangemaakt en daaronder het adres als extra e-mailadres toegevoegd. Bij opslaan komt de melding:

"De e-mailadressen konden niet opgeslagen worden. E-mailadres xxx@hetnet.nl is niet beschikbaar."

Het aanmaken van aliassen werkt dus wel, alleen dit specifieke adres niet.

Kan een moderator kijken of er nog een reservering op staat en die eraf halen? Het adres staat in mijn forumprofiel bij persoonlijke opmerkingen.